جهاددانشگاهی را ‌در یک بخش منحصر نکنیم/ ورود جدی به دانش‌بنیان کردن جامعه و دانشگاه‌ها ‌
کد خبر: 3831303
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

جهاددانشگاهی را ‌در یک بخش منحصر نکنیم/ ورود جدی به دانش‌بنیان کردن جامعه و دانشگاه‌ها ‌

گروه اجتماعی ــ نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به درخشیدن جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف و صاحب‌نام و الگو بودن در عرصه‌های علمی و مسائل کاربردی در جامعه، افزود: جهاددانشگاهی را نباید در یک بخش منحصر کنیم چراکه نیاز ما یک نیاز جامعی است لذا باید در تمام زمینه‌ها فعال باشد.

جهاددانشگاهی پرچمدار گام دوم انقلاب باشد

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادها و رویش‌های انقلاب است و این نهادها در مجموعه‌های ایجاده شده‌، حالت پیشگامی که باید مجموعه را متحول کند، را دارد.

وی افزود: جهاددانشگاهی نیز برای متحول کردن دانشگاه‌ها و اسلامی شدن، انقلابی شدن و جهادی عمل کردن دانشگاه‌ها وارد این عرصه شده است.

نقش جهاددانشگاهی در پیشرفت و توسعه کشور 
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در گام اول اشاره و بیان کرد: در گام اول انقلاب ساز و کار خوبی برای پیشرفت و توسعه کشور ایجاد شده است که در این امور نمی‌توان نقش جهاددانشگاهی را نادیده گرفت.

وی اظهار کرد: در گام دوم انقلاب باید با ‌سرعت بیشتر، دقت بیشتر، ظرفیت قوی و گستردگی بیشتر ‌عمل کرد چراکه در گام اول برای استقلال ایران و ثبات نظام و مسائل زیرساختی کار شده است و در گام دوم هدف رسیدن به تمدن اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اعلام کرد: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید بتوان ظرفیت‌های جهان اسلام و فرهنگ اسلامی را به جهانیان معرفی کرد و فرهنگ اسلامی جامعیتی در بحث مسائل معنوی، مسائل مادی، علمی و مسائل مورد نیاز برای زندگی بشر دارد.

وی با اشاره به اینکه نقشی که دانشگاه‌ها در مسائل علمی، نظری و عملی دارند بر کسی پوشیده نیست، اعلام کرد: در این راستا جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد متحول‌کننده دانشگاه‌ها باید در این راستا حرکت کرده و پیشرانی برای سوق دادن دانشگاه‌ها به سمت توسعه تمدن اسلامی و پرچمداری گام دوم انقلاب در بخش‌های ترسیم شده باشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: با توجه به پیشرفت‌های جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف گام اول انقلاب، امیدواریم که جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب نیز موفق‌تر عمل کند.

وی با اشاره به درخشیدن جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف و صاحب‌نام و الگو بودن در عرصه‌های علمی و مسائل کاربردی در جامعه، افزود: جهاددانشگاهی را نباید در یک بخش منحصر کنیم چراکه نیاز ما یک نیاز جامعی است لذا باید در تمام زمینه‌ها فعال باشد.

جهاددانشگاهی ‌در طول دانشگاه‌ها قرار گیرد نه در عرض ‌
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: جهاددانشگاهی باید در طول دانشگاه‌ها قرار گیرد نه در عرض دانشگاه‌ها و بتواند دانشگاه را به یک مسیر درست هدایت کند. لذا در تمام هفت مورد گام دوم انقلاب جهاددانشگاهی می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد و در بخش‌هایی موفق‌تر عمل کند.

وی افزود: نهادهای انقلاب جزو نهادهای جوان و جوشیده از بطن انقلاب هستند لذا باید مسئولان این نهادهای انقلابی کار تربیت نسل آینده را آغاز کنند و در بحث گام دوم انقلاب این امر را مورد توجه جدی قرار دهند چراکه نسل انقلاب باید روحیه جهادی، انقلابی و مهارتی خود را به نسل جوان منتقل کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه دانش‌بنیان کردن جامعه و دانشگاه‌ها کار جهاددانشگاهی است، افزود: جهاددانشگاهی باید وروی جدی در این عرصه داشته باشد چراکه با دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و ... می‌توان ارزش افزوده را بالا برده و محصولات متنوعی تولید کرد و از این طریق می‌توان کشور را متحول کرد.

وی بیان کرد: مسئولان استان کردستان باید بتوانند از اهداف و برنامه‌های جهاددانشگاهی در جهت پیشرفت و توسعه استان بهره لازم را ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: ظرفیت ‌جهاددانشگاهی استان کردستان با کار علمی بودن آن می‌تواند راهکار مؤثری برای کاهش بیکار و رفع بسیاری از مشکلات جامعه باشد و جهادانشگاهی با بومی کردن طرح‌های کشوری می‌تواند میزان بیکاری را در استان کاهش دهد.
انتهای پیام

captcha