دستگیری ۸ سرشاخه اصلی شرکت هرمی توسط اداره اطلاعات کرمان
کد خبر: 3831334
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

دستگیری ۸ سرشاخه اصلی شرکت هرمی توسط اداره اطلاعات کرمان

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از شناسایی و دستگیری هشت نفر از سرشاخه‌های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره‌کل اطلاعات استان کرمان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، سیدمهدی قویدل، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از شناسایی و دستگیری هشت نفر از سرشاخه‌های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس خبر داد و گفت: با بررسی‌های فنی به‌عمل آمده از حامل‌های الکترونیکی متهمان مشخص شد که میزان تراکنش حساب‌های متهمان در این شرکت هرمی بالغ بر 774 هزار و 888 دلار بوده است.

وی افزود: متهمان علاوه بر عضویت در شرکت هرمی مذکور اقدام به عضوگیری و تشکیل زنجیره انسانی به تعداد 412 نفر در شهرهای مختلف از جمله اهواز، کرمان، تهران، زرند و رفسنجان کرده بودند و طی مدت کوتاهی بالغ بر 24 هزار و 339 دلار کسب درآمد نامشروع داشته‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند بیان کرد: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی منسجم و پایش‌های مستمر صورت گرفته در فضای مجازی و انجام تحقیقات اولیه در خصوص لیدرها و فعالان شرکت هرمی یونیک فاینانس در استان کرمان و شهرستان زرند از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره‌کل اطلاعات استان کرمان، رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

قویدل تصریح کرد: مطابق بررسی‌های انجام شده و تحقیقات انجام شده، توسط مدیران اصلی این شرکت جعلی، هیچ‌کدام از ادعاهای این افراد در خصوص فعالیت در بورس‌های بین‌المللی و خرید و فروش سهام شرکت‌های معتبر واقعیت نداشته و این شرکت صرفاً یک شرکت هرمی است.

وی گفت: فعالیت شرکت مذکور بدین صورت بوده است که هر عضو برای ورود اولیه ملزم به سرمایه‌گذاری به مبلغ حداقل هزار دلار و ایجاد یک حساب کاربری(اکانت) می‌شده است و بر اساس مقدار سرمایه‌گذاری و جذب زیر مجموعه سود دریافت می‌کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در خصوص هرمی بودن فعالیت شرکت یونیک فاینانس گفت: فعالیت این شرکت بدین صورت است که صرفاً بر پایه سرمایه‌گذاری و جذب زیرشاخه‌ها میزان سود و پورسانت دریافتی سرشاخه‌ها افزایش می‌یابد و در عمل هیچ‌گونه کالا یا خدماتی ارائه نمی‌شود و با افزایش زنجیره انسانی به‌صورت تصاعدی سود دریافتی شخص افزایش می‌یابد.

وی در خصوص نحوه تبدیل پورسانت‌ها نیز بیان کرد: متهمان از طریق انتقال پول به حساب بانکی از طریق صرافی، تبدیل به پول الکترونیکی و انتقال به کیف پول اکانت، انتقال به مستر کارت و ویزا کارت، انتقال به حساب بین‌المللی و انتقال به اشخاصی که حساب کاربری دارند و دریافت معادل ریال آن اقدام می‌کردند.

وی با بیان اینکه یکی از جنبه‌های مجرمانه بودن فعالیت‌های شرکت مذکور خروج ارز از کشور است، گفت: مدیران این شرکت در خارج از کشور با اغواگری اقدام به تهیج اشخاص به سرمایه‌گذاری در این شرکت با وسوسه کسب سودهای کلان می‌کردند که در اغلب موارد تنها چند سرشاخه اولیه به سودهای هنگفت رسیده و سایر اعضا متضرر می‌شود از این رو جنبه کلاهبرداری این شرکت نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از رفتارهای مجرمانه آن مد نظر قرار گیرد.

قویدل با بیان اینکه اعضای اصلی این شرکت در کشور و خارج از کشور مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، تأکید کرد: همواره دستگاه قضایی و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی حامی انجام فعالیت‌های اقتصادی مشروع و در چارچوب قانون هستند؛ لذا می‌طلبد افراد به‌ویژه جوانان قبل از آغاز هرگونه فعالیت اقتصادی از قانونی بودن آن اطلاع حاصل کنند.

انتهای پیام

captcha