هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مازندران با ایکنا
کد خبر: 3831505
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
در دیدار با مسئولان مازندران تاکید شد؛

هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مازندران با ایکنا

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در دیدار‌های مدیر شعب استان‌های ایکنا با مدیران دستگاه‌های استان مازندران، بر تعامل و هم‌افزایی این دستگاه‌ها با ایکنا جهت نشر و گسترش آموزه‌های قرآنی تاکید شد.

هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مازندران با ایکنا

به گزارش ایکنا از مازندران،  سیدمیلاد اوصیا، مدیر شعب استان‌های ایکنا ضمن بازدید از شعبه ایکنای مازندران، در نشست‌های جداگانه با مدیران دستگاه‌های این استان حضور یافت و طی این جلسات بر تعامل و هم‌افزایی با این رسانه به منظور انعکاس هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی و گسترش آموزه‌های کلام وحی تاکید شد.

سیدسعید آرام، مدیر کل بهزیستی مازندران، در دیدار با اوصیا، شرح کاملی از اهم فعالیت‌های این اداره کل بیان کرد و افزود: خبرگزاری ایکنا تنها خبرگزاری است که به صورت ویژه و تخصصی در موضوعات قرآنی و فرهنگی ورود جدی دارد و تلاش این خبرگزاری در این راستا ارزشمند و قابل تحسین است.
وی ادامه داد: مراجعین اورژانس اجتماعی ما دو برابر متوسط کشوری است که این موضوع از اعتماد بالای مردم نسبت به بهزیستی استان حکایت دارد.
آرام با بیان اینکه استان مازندران در میزان افراد آلوده به مواد صنعتی به ویژه شیشه رتبه دوم را داشته است، تصریح کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی و حذف باورهای غلط، جایگاه استان در این معضل اجتماعی در حال حاضر در کشور 14 است.

هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مازندران با ایکنا

وی با بیان اینکه اقدامات بهزیستی در حوزه پیشگیری از طلاق، نرخ طلاق را به 2.3 کاهش داد، افزود: در حوزه فعالیت‌های قرآنی در حوزه معلولین و نابینایان آموزش حفظ قرآن داریم و مهدهای کودک بهزیستی نیز با رویکرد تربیتی قرآنی و ترویج رفتار اسلامی فعالیت دارند.
آرام تاکید کرد: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا بر اساس ذائقه مردم، خوراک‌دهی‌ متناسب داشته باشند و هر رسانه نیز اتاق فکر ویژه‌ای در زمینه موضوعات اجتماعی داشته باشد.

مدیر شعب استان‌های ایکنا در این دیدار با تاکید بر لزوم به‌کارگیری شیوه‌های جدید در تبلیغ آموزه‌های دینی بیان کرد: امروزه ضروری که برای گسترش آموزه‌های قرآنی که به طور مستقیم بر سلامت روان انسان تاثیر دارد، ذادقه‌سنجی مخاطب صورت گیرد و از شیوه‌های کارآمد که به دور از افراط و تفریط است بهره برد. در این راستا ایکنا این آمادگی را دارد تا با همکاری بهزیستی مازندران کارگاه‌هایی را با مضامین معنوی و در قالب‌هایی جذاب برای مخاطبان برگزار کند.

اوصیا در دیدار با سیدرضا ساداتی، مدیر کمیته امداد منطقه دو ساری ضمن قدردانی از ارتباط خوب کمیته امداد با ایکنا مازندران، اظهار کرد: امیدواریم این روند ارتباط ایکنا با بدنه کمیته امداد مستحکم‌‌تر شود و این خبرگزاری آمادگی کامل دارد تا در رفع محرومیت‌زدایی همکاری تنگاتنگی با کمیته امداد داشته باشد.
سید رضا ساداتی نیز با ابراز اهمیت جایگاه ایکنا، گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در زمینه مشاوره خانواده، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت مسکن، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و ... بیان کرد و گفت: خوشبختانه کمیته امداد مازندران توسط با برگزاری جلسات مشاوره قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج، نرخ طلاق بین افراد تحت پوشش خود را به 1 درصد برساند که این آمار به نسبت نرخ کشوری دستاورد بسیار چشمگیری است.

در انتهای این نشست بر تعامل این رسانه با کمیته امداد در قالب برپایی دوره‌های اشتغال‌زایی خانگی، برپایی دوره‌های تربیت خبرنگار قرآنی، برپایی دوره‌های آشنایی با عکاسی خبری و ... تاکید شد.

هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مازندران با ایکنا

به گزارش ایکنا، همچنین نشست با حضور واحد عبدالهیان، رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، سیده زینب تقوی، معاون سابق فرهنگی و علی پاداشی، سردبیر ایکنای مازندران برگزار شد و موضوعات تخصصی ایکنا و برخی مطالبات و مسائل مربوط به این خبرگزاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست اوصیاء ضمن تشکر از فعالیت‌های این شعبه گفت: شعبه ایکنای مازندران یکی از شعبی است که گزارش‌های سوژه‌ای آن منجر به نتیجه می‌شود. به خاطر تعامل خوب سردبیر ایکنای مازندران با دستگاه‌های استان، اکثر گزارش‌های ایکنا درباره انعکاس استعدادها یا بیان نیازهای قشر محروم جامعه، بلافاصله با واکنش مثبت مدیران استان مواجه می‌شود و شاهد آن هستیم که نیاز آنها برطرف می‌شود.

هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مازندران با ایکنا

به گزارش ایکنا از مازندران، سیدمیلاد اوصیاء در نشستی که با حضور سعید قربانی، رئیس دارالقرآن مازندران برگزار شد، گفت: ایکنا از جمله خبرگزاری‌هایی است که منویات مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار می‌دهد و این خبرگزاری با شفافیت و بدون هیچگونه فعالیت جناحی به انعکاس و اطلاع‌رسانی اخبار قرآن کشور همت می‌کند.
وی با بیان اینکه، شبکه اصلی گسترش فرهنگ قرآنی در سراسر کشور، موسسات قرآنی هستند، افزود: مدیران موسسات قرآنی برای توانمندسازی خود نیاز به دوره‌هایی دارند که بتوانند استقلال مالی بیشتری داشته باشند. هرچند که دولت موظف است به این موسسات کمک مالی کند ولی به خاطر مشکلات بودجه، در عمل حمایت بسیار ناچیزی از موسسات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر دوره‌هایی برای موسسات قرآنی برگزار می‌شود که ناظر به نیاز عینی آنها نیست و کارایی لازم را ندارد. در چنین فضایی پیشنهاد می‌شود برای توانمندسازی مدیران موسسات قرآنی، دوره‌های عملیاتی با محوریت سواد رسانه‌، دوره‌های درآمدزایی، به روز کردن دوره‌های آموزشی و بحث تبلیغات، تدارک دیده شود و در این راستا ایکنا این آمادگی را دارد تا دوره‌های فشرده توانمندسازی مدیران موسسات قرآنی را برگزار کرد.
در این نشست سعید قربانی، مدیر دارالقرآن مازندران اظهار کرد: استان مازندران دارای 960 موسسه و خانه قرآن است که عموما فعال هستند. خوشبختانه استان مازندران ظرفیت بالایی در فعالیت‌های قرآین دارد و حتی استاندار مازندران از قاریان خوب استان است. باید بدانیم که فرصت مسئولیت به زودی تمام می‌شود و باید تلاش کنیم یک بنای خیر در حوزه فعالیت‌های قرآنی مازندران ایجاد کنیم.
قربانی با بیان اینکه باید ایکنا توانمندی لازم را در پوشش اخبار سراسر استان کسب کند، تصریح کرد: می‌توان در حوزه تبلیغ و ترویج به ایکنا کمک کرد و این نیازمند گسترش فعالیت ایکنا در استان است.
وی ادامه داد: متاسفانه اغلب کمک‌های قرآنی به فعالین قرآنی محق نمی‌رسد و نیاز است در شورای طرح و برنامه‌ریزی استانداری سرفصلی جداگانه برای تقویت فعالیت قرآنی در استان اختصاص یابد.
رئیس دارالقرآن مازندران با اشاره به اینکه خدمات ایکنا، خدمتی بزرگ در حق کسانی است که در حوزه قرآنی دچار اجحاف شده‌اند، بیان کرد: فعالیت قرآنی به سمت شفافیت می‌رود و مجموعه ایکنا در این حوزه و قطع برخی دست‌ها در حوزه قرآن بسیار موثر بود. هر چند ممکن است ارزش کار ایکنا حتی در بدنه جامعه هم ناشناخته باشد ولی دستاوردهای بزرگ در موضوعاتی همچون اتحادیه موسسات قرآنی، شفاف‌سازی بودجه‌های قرآنی و ... بدون پیگیری خالصانه ایکنا محقق نمی‌شد.

وی با بیان اینکه استان مازندران جزو استان‌های برتر در حوزه قرآنی است، افزود: در حوزه تربیتی ضرورت برگزاری دوره‌های طرح تربیتی از پیش دبستانی تا دانشگاه در دارالقرآن مازندران دیده شد و این دوره‌ها در طرح‌های مصباح‌الهدی و نورالهدی تعقیب می‌شود. دارالقرآن مازندران آمادگی دارد طی تفاهمنامه‌ای با ایکنا بتواند در راستای توانمندسازی موسسات قرآنی، دوره‌های آموزشی را برگزار کند.

هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مازندران با ایکنا

اوصیا ضمن بازدید از موسسه نورالهدی با حسن سلطان‌پناه، عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم و مدیر این موسسه قرآنی درخصوص شیوه‌های موفق این موسسه در جذب مخاطب و توسعه امکانات سخت‌افزاری و ایجاد استودیوی مجهز موسسه نورالهدی به گفت‌وگو نشست.  

هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مازندران با ایکنا

 

همچنین در نشست هم‌اندیشی مدیر عامل اتحادیه قرآنی و مدیر قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران که به میزبانی ایکنا برگزار شد، سیدمیلاد اوصیا ضمن تبریک نهایی شدن ادغام اتحادیه مدغم قرآنی در کشور، مقارن شدن این نشست را با این دستاورد برای جامعه قرآنی به فال نیک گرفت و افزود: امیدواریم ظرفیت بسیار خوب اتحادیه قرآنی بتواند به روند گسترش کیفی فعالیت‌های قرآنی تسریع بخشد.
در این نشست عباس جانباز، مدیر عامل اتحادیه قرآنی مازندران، با بیان اینکه متاسفانه فعالیت‌های جمعی در حوزه قرآنی کمتر به ثمر می‌رسد، اظهار کرد: باید فرهنگ کار جمعی بر اساس مولفه‌های قرآنی در جامعه تحقق یابد.
جانباز با اشاره به بازدید از 45 موسسه قرآنی در سطح استان تصریح کرد: این اقدامات برای ارزیابی نبود بلکه هدف این بود که به عنوان یک مسئول، مشکلات موسسات را از نزدیک حس کنم.

هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مازندران با ایکنا
مدیر عامل اتحادیه قرآنی مازندران با بیان اینکه رفتار صادقانه تنها چیزی است که در جامعه اسلامی از مسئولان انتظار می‌رود، افزود: بارها دیده شده مسئولان دستگاه‌ها در پاسخ‌دهی و ارائه آمار و اطلاعات به مدیر دستگاه دیگر ابا می‌کند و آمار درستی نمی‌دهد.
جانباز با تاکید بر به‌کارگیری شیوه‌های نوین در جذب جوانان به برنامه‌های دینی اظهار کرد: ما جوانانمان را زود قضاوت کردیم ولی در حال حاضر بهترین جوانان را داریم اما بلد نیستیم با آنها چگونه ارتباط برقرار کنیم.
در ادامه این نشست، محمود تنها، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، گفت: گزارش ایکنای مازندران با عنوان«حکایتی که ماندگار شد» بازخورد بسیار خوبی داشت و ایکنا در انعکاس برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش استان عملکرد بسیار مطلوبی دارد.

هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مازندران با ایکنا
وی ضمن بیان دستاوردها و اثربخشی برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش تصریح کرد: نشست‌های تربیتی با حضور استادان برجسته کشوری برای قرآنیان برگزار شد که مورد استقبال آنان بود.همچنین برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته بین‌المللی موجب ایجاد ارتباط بین قاریان استان با قاریان کشوری شد و این برنامه‌ها توانست افراد علاقه‌مند قرآنی را به اساتید متصل کند.
تنها با انتقاد از اینکه فضای قرآنی باید از کمی‌گرایی به سمت کیفی‌سازی پیش رود، تصریح کرد: چه خوب بود به جای هزار موسسه در استان 100 موسسه کیفی داشته باشیم که از امکانت خوبی نیز برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه سلامت معنوی، دغدغه امروز جامعه ماست، افزود: ای کاش بتوانیم مطالب ناب قرآن را با بیان شیوای امروز و جامعه فهم بیان کنیم تا مردم به قرآن ترغیب شوند.

انتهای پیام 

captcha