کتاب خواندن از ورود بسیاری از جرم‌ها جلوگیری می کند
کد خبر: 3831635
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

کتاب خواندن از ورود بسیاری از جرم‌ها جلوگیری می کند

گروه فرهنگی - معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: کتاب خواندن همانطور که به انسان آرامش می‌دهد، می‌تواند از ورود بسیاری از جرم‌ها جلوگیری کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، ابراهیم کمالی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان امروز پنج‌شنبه، 10 مرداد در جلسه تودیع و معارفه مسئول امور کتابخانه این شهرستان گفت: کتابخانه‌ها نباید متولی داشته باشند بلکه باید دغدغه همه مردم باشد چرا که کتاب در زندگی همه ما تاثیرگذار است.
وی افزود: اینکه مراجعه به کتابخانه‌ها و کتابخوانی کم و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد را همه ما می‌دانیم لذا باید امر کتابخوانی را از خود، خانواده و نزدیکان خود شروع کنیم و این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در امر کتابخوانی تصریح کرد: متاسفانه از اساس آموزش و پرورش به کتاب و کتابخوانی نپرداخته است، نهاد کتابخانه بحث سخت‌افزاری این مسئله را بر عهده دارد و بحث نرم‌افزاری دست این نهاد نیست.
کمالی با اشاره به اینکه 14 هزار منبع کتاب در کتابخانه عمومی منوجان وجود دارد که از این تعداد فقط 2 هزار منبع به امانت برده شده است، بیان کرد: مسئول کتابخانه باید منابع کتابی را به مردم معرفی و بشناساند چراکه یک مطلب یا یک جمله می‌تواند سرنوشت یک فرد را عوض کند.
وی با بیان اینکه به‌جای هزینه کردن در پیشگیری جرائم باید در زمینه کتابخانه و کتابخوانی هزینه شود، تصریح کرد: متأسفانه ما با صرف هزینه‌ها در راه پیشگیری از جرائم به‌دنبال کاهش جرم هستیم در صورتی که باید آن را در زمینه کتابخانه و کتابخوانی هزینه کنیم چراکه کتاب خواندن همانطور که به انسان آرامش می‌دهد، می‌تواند از ورود بسیاری از جرم‌ها جلوگیری کند.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به راکد ماندن احداث ساختمان کتابخانه عمومی نودژ و منوجان اظهارکرد: اکنون اعتباری برای ساخت کتابخانه‌ها وجود ندارد و مسوولان شهرستان می‌توانند به صورت مشارکتی یا واگذاری ساخت کتابخانه به ما این پروژه را به اتمام برسانند.
انتهای پیام

captcha