«وقف برای خدا» نام انسان را ماندگار می‌کند
کد خبر: 3831645
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

«وقف برای خدا» نام انسان را ماندگار می‌کند

گروه فرهنگی‌ــ مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان بستک گفت: «وقف برای خدا» نام انسان را ماندگار می‌کند و به گواه تاریخ هرکسی که برای خدا وقف کرد، ماندگار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبری، مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان بستک در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان با بیان اینکه انسان ماندگار کسی است که از خودش اثری نیکو برجای گذارد، اظهار کرد: «وقف برای خدا» نام انسان را ماندگار می‌کند و به گواه تاریخ هرکسی که برای خدا وقف کرد، ماندگار شد.
مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان بستک افزود: یکی از خصوصیات انسان مؤمن این است که بخشی از هزینه اموالش را برای کمک به نیازمندان اختصاص می‌دهد.
وی ادامه داد: همه انسان‌ها روزی این دنیای فانی را ترک خواهند کرد و آن روز حسرت اموال و زمان ازدست‌رفته را خواهند خورد و آنچه برای آنان باقی می‌ماند کار‌های خیری است که انجام داده‌اند.
حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به ترویج فرهنگ سنت حسنه وقف در جامعه، بیان کرد: همه اموال متعلق به خداوند و ملک اوست و این امانتی است که به‌عنوان روزی نزد افراد قرار دارد.
مسئول اوقاف بستک با تأکید بر اینکه انسان‌هایی بوده‌اند که کار نیک کرده و موقوفه‌ای را به نفع مردم و درراه خدا ارائه داده‌اند، این انسان‌ها در تاریخ ماندگار شده‌اند و همواره از آنان به نیکی یاد می‌شود، افزود: نمونه این‌کاره‌ای خیر را در اطراف خود و در شهرستان خود می‌بینیم، در بخش‌های مختلف ... موقوفاتی داریم که علاوه بر آنکه نام فرد را ماندگار کرده باعث خیروبرکت در جامعه نیز شده است.
این مقام مسئول ابراز کرد: اعتقاد به اینکه کار خیر پاداش اخروی دارد و انسان نتیجه اعمال خود را در آخرت می‌بیند، ما مسلمانان را به‌سوی انجام کار خیر هدایت می‌کند.
مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان بستک در پایان گفت: وقف یک باور و اعتقاد قدیمی و ریشه‌دار است که با توجه به سابقه آن می‌توان هرمزگانی‌ها را یکی از پیشکسوتان این سنت پسندیده دانست.
انتهای پیام

captcha