پیشگامی جهاددانشگاهی در تحقق گام دوم انقلاب
کد خبر: 3831912
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

پیشگامی جهاددانشگاهی در تحقق گام دوم انقلاب

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی با بیان این‌که جهاددانشگاهی سال‌هاست با تشکیل نهادهایی مانند رویان، سلول‌های بنیادی و ... در راستای گام دوم انقلاب قدم برداشته است، گفت: جهاددانشگاهی با حرکت به سمت تبدیل علم به ثروت و ارتباط بین مراکز علمی و صنعتی می‎تواند در جهت رفع مشکلات جامعه گام‌های محکم‌تری بردارد.

پیشگامی جهاددانشگاهی در تحقق گام دوم انقلابحسن مروتی، رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامی‌داشت 16 مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی‌از رویش‌های انقلاب است که به حق تمام مسیر انقلاب را از ابتدا تاکنون به خوبی طی کرده است.

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی سال‌هاست با تشکیل نهادهایی مانند رویان، سلول‌های بنیادی و قسمت‌های دیگر که در این مجموعه‌ وجود دارد در راستای گام دوم انقلاب قدم برداشته است، اضافه کرد: در حال حاضر نیز جهاددانشگاهی با ادامه فعالیت‌هایی که از قبل داشته و حرکت به سمت تبدیل علم به ثروت و ارتباط بین مراکز علمی و صنعتی و استفاده بهینه از توان دانشمندان و دانشجویان و همه محققان در جهت رفع مشکلات جامعه می‌تواند در این مسیر گام‌های محکم‌تری بردارد.

مروتی بیان کرد: اگر به فلسفه تشکیل جهاددانشگاهی برگردیم در زمانی‌که دانشگاه‌ها تعطیل شدند و قرار شد که نیروهای متخصصی که متعهد هستند آموزش پیدا کنند جهاددانشگاهی در این جهت تشکیل شد؛ لذا نقش جهاددانشگاهی که بتواند افراد متعهدی را که به درد جامعه می‌خورند و در جهت پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) گام بردارند می‌تواند نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی با یادآوری این‌که به‌نظر می‌رسد که جهاددانشگاهی این کارها را به خوبی انجام داده است، اظهار کرد: در راستای رونق تولید ضرورت دارد صنایع و افرادی‌که سرمایه‌گذاری... می‌کنند پای کار بیایند و همه ارگانی که در تولید نقش دارند در یک جهت حرکت کنند.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی، دانشگاه‌ها، وزارت علوم و ... می‌توانند در کنار این مجموعه‌ها قرار بگیرند و رونق تولید را ایجاد کنند.

این مسئول با اشاره به ایسنا و ایکنا، افزود: انصافاً این خبرگزاری‌ها به حق عملکرد خوبی داشته و به‌عنوان یک خبرگزاری بی‌طرف، صادق، پُرکار و فعال توانسته‎اند در عرصه اطلاع‎رسانی موفق باشند.‌

انتهای پیام

captcha