جها‌ددانشگاهی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان نقش تأثیرگذاری دارد
کد خبر: 3832553
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

جها‌ددانشگاهی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان نقش تأثیرگذاری دارد

گروه اجتماعی ــ فرماندار ارومیه با اشاره به نقش جهاد‌دانشگاهی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: جهاد‌دانشگاهی در توسعه علم و فناوری و تحقق اقتصاد دانش‌بنيان نقش بسزايی داشته و مطمئناً با حمایت جدی مسئولان، می‌تواند نقشی تأثيرگذار در راستای توسعه استان داشته باشد.

نقش جهاد دانشگاهی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، با اشاره به توفیقات جهاددانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف افزود: جهاددانشگاهی استان در سال‌‌های فعالیت خود، برنامه‌‌های اثربخشی را در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و كارآفرينی داشته كه قابل‌تقدير است و اميدوارم با اتکا به روحیه جوان و تعهد و سبقه جهادی همچنان در پيشبرد اهداف خود در اين زمينه‌ها موفق بوده و ياری‌رسان دولت باشد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی بايد بيش از پيش به مزيت‌های استانی برای اقدامات پژوهشی، فرهنگی و آموزشی خود توجه داشته باشد تا با بومی‌سازی بسياری از دستاوردها، شاهد رونق و توسعه روزافزون استان باشيم، افزود: ابتكارات و نوآوری‌های چشمگير جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف همواره مورد توجه مديران دولتی در استان بوده و اميد است همكاری‌های دولت و جهاددانشگاهی در استان همواره رو به افزايش باشد.

ملامحمدی‌زاده با بیان اینکه جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد فرهنگی و پژوهشی، از آموزش و تحقیقات مختلف برای تحقق اهداف این نهاد انقلابی استفاده كرده و بی‌شك در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی موفق عمل کرده است، اظهار کرد: حمايت‌های مقام معظم رهبری در كنار پشتيبانی رئيس جمهور و مديران دولتی به‌ويژه در استان، مطمئناً تأثير بسيار مثبتی در توسعه و پيشرفت جهاد‌دانشگاهی به‌خصوص در استان داشته و خواهد داشت.

فرماندار ارومیه با اشاره به نقش جهاد‌دانشگاهی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: جهاددانشگاهی در توسعه علم و فناوری و تحقق اقتصاد دانش‌بنيان نقش بسزايی داشته و مطمئناً با حمایت جدی مسئولان، می‌تواند نقشی تأثيرگذار در راستای توسعه استان داشته باشد.

ظرفيت‌های اميدبخش جهاد‌دانشگاهی
وی اظهار کرد: ظرفيت‌های اميدبخش جهاد‌دانشگاهی و فعالیت‌های رسانه‌ای خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا می‌تواند در كمك به تحقق بيانيه گام دوم انقلاب نقشی تعيين‌كننده داشته باشند.

ملامحمدی‌زاده با بیان اینکه جهاد‌دانشگاهی توانسته به‌عنوان يك نهاد انقلابی در اعتلای نظام جمهوری اسلامی ايران موفق عمل كند، یادآور شد: جهاد‌دانشگاهی همواره در حفظ و انتقال آرمان‌‌ها و ارزش‌‌های انقلاب كمك شایانی کرده و با همراه كردن قشر جوان در زمينه‌های فرهنگی و پژوهشی و توليد علم و آموزش و كارآفرينی گام‌های موثری برداشته است.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش‌های کاربردی بسیار موفق عمل کرده و نهادها و ادارات و سازمان‌ها می‌توانند ضمن همكاری و حمايت از اين نهاد انقلابی، از دستاوردهای تخصصی و علمی و آكادميك اين مجموعه در بخش‌های مختلف بهره‌مند شوند، گفت: جهاد‌دانشگاهی در زمينه آموزش عالی و آموزش مهارت‌های تخصصی و فوق‌تخصصی و ضمن‌خدمت كاركنان دولت در سطح استان، بسيار موفق عمل كرده و مطمئناً اين نهاد با نیازسنجی می‌تواند خلأهای علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه‌ها را در اين زمينه شناسایی و براساس آن برنامه‌ریزی کند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به پيشرفت سريع تكنولوژی در عصر كنونی، جهاد‌دانشگاهی می‌تواند با به‌روزرسانی علمی خود، سهمی بزرگ در آموزش ديگر مجموعه‌ها و به‌تبع آن توسعه همه‌جانبه كشور داشته باشد، افزود: انتظار مردم از جهاد‌دانشگاهی بی‌شك بهره‌مندی از دستاوردها و امكانات اين مجموعه بوده و مسئولان نيز از اين نهاد انقلابی انتظار دارند كه با ارائه راهكارهای علمی و پژوهشی در رفع مشكلات استان ياری‌رسان مديران دولت باشد.
انتهای پیام

captcha