جهاددانشگاهی در زمینه گفتمان‌سازی روحیه انقلابی و جهادی ورود پیدا کند
کد خبر: 3832655
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

جهاددانشگاهی در زمینه گفتمان‌سازی روحیه انقلابی و جهادی ورود پیدا کند

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با تأکید بر اهمیت روحیه انقلابی و جهادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، گفت: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی می‎تواند در این راستا نقش مهمی ایقا کند.

بعلی آقایی‌جودکی، رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامی‌داشت 16 مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: عمده‌ترین هدف جهاددانشگاهی در حال حاضر، عینیت بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تحقق اهداف انقلاب فرهنگی، گسترش گرایش دینی و مذهبی ‌بین دانشجویان، توسعه فنّاوری با بهره‌گیری از نیروهای متخصص داخلی برای حذف وابستگی‌های علمی ـ فرهنگی، و استقرار نظام آموزش عالی مبتنی‌ بر ارزش‌های اسلامی در سطح دانشگاه‌هاست.

وی در رابطه‌ با ظرفیت‌های موضوعی و استانی جهاددانشگاهی در شرایط فعلی جامعه، بیان کرد: با توجه به مأموریت جهاد‌دانشگاهی در کشور، جذب ظرفیت‌های ارزشمند در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی در سطح کشور از اولویت‌های این نهاد است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با تأکید بر اثرگزاری فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم‌ از آموزشی، پژوهشی، علمی و تحقیقات و به‌ویژه در حوزه فرهنگی، گفت: این مهم در شرایطی اتفاق می‌افتد که خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اغلب فعالان و متولیان این امور وابسته به منابع مالی سنگین است و در این شرایط حضور دانشگاه‌ها و نهادهایی همچون جهاددانشگاهی در چنین عرصه‌هایی به خودی خود یک ظرفیت محسوب می‌شود.

آقایی‌جودکی درخصوص نقش اقدامات عملی و ترویجی جهاددانشگاهی در مبحث ‌رونق تولید، بیان کرد: نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری، اهمیت‌بخشی به مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های کشور است که این شعارها به‌عنوان یک سند راهبردی و راهگشا برای مسئولان و مردم قابل استفاده و منجر به رونق و پیشرفت کشور می‌شود.

‌بهبود اقتصاد کشور
وی با بیان این‌که از ویژگی‌های شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «رونق تولید» نام‌گذاری شد، گام نهادن در راستای بهبود اقتصاد کشور است، اظهار کرد: تحقق این شعار، نگاه مسئولان به ظرفیت‌های داخلی را می‌طلبد، جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند با استفاده از دانش بومی گام‌های علمی بزرگی از قبیل سلول‌های بنیادی، صنعت نفت و علوم روز دنیا بردارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با بیان این‌که شعار رونق تولید کاملاً هوشمندانه طرح شده است، افزود: در مقطع فعلی کشور، که دشمن از راه جنگ اقتصادی وارد شده است، باید برای پیشرفت اقتصادی به رونق تولید پرداخت و با فعال کردن ظرفیت‌های بومی و ملی، از مشکلات عبور کرد.

وی افزود: تأکید مقام معظم رهبری در این شعار بیشتر خطاب به مردم است، چراکه اگر این مهم به دغدغه عمومی تبدیل شود، منجر به تحولی عظیم در رونق تولید و کمک به اقتصاد کشور در آینده خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان لرستان جهاددانشگاهی را نهادی انقلابی با هویت اسلامی، برخوردار از منابع انسانی متعهد و کارآمد، با روحیه جهادی، پیشگام در توسعه علم، فناوری و فرهنگ با تعامل سازنده در عرصه ملی و بین‌المللی دانست و با بیان این‌که فرهنگ جهادی مجموعه‌ای از سرمایه‌های فکری و ارزشی است که بر رفتار اجتماعی انسان اثر می‌گذارد، اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادها بدون توجه به نیروی انسانی و نقش سازنده آن‌ها در ارائه خدمات، قادر به ادامه حیات نیستند.

ضرورت روحیه انقلابی و جهادی
آقایی‌جودکی اظهار کرد: در واقع میزان توانایی سازمان‌ها و نهادها در شناسایی، جذب و حفظ و توسعه سرمایه انسانی است و اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، به‌طور مؤثر فعالیت‌ها را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند.

وی با تأکید بر اهمیت روحیه انقلابی و جهادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، یادآور شد: همین روحیه انقلابی و جهادی است که دشمنان نظام را مأیوس کرده است، که این رویه باید ‌بین جوانان ما و قشر دانشجو پُررنگ‌تر شود و این وظیفه خطیر دانشگاه‌ها از جمله جهاد‌دانشگاهی است که به‌عنوان متولی در عرصه‌های فرهنگی، گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگی پیشگام باشند و ضروری است تا این دستگاه‌ها بتوانند به هم نزدیک‌تر شده و با هم‌افزایی، اقدامات فرهنگی و گفتمان‌های ایجاد شده را تقویت کنند.

انتهای پیام

captcha