حجاج از بامداد جمعه وارد مشاعر مقدسه می‌شوند
کد خبر: 3832867
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

حجاج از بامداد جمعه وارد مشاعر مقدسه می‌شوند

گروه بین‌الملل ــ دو و نیم میلیون زائر بیت‌الله الحرام از بامداد جمعه برای انجام اعمال روز «ترویه» (هشتم ذیحجه) راهی سرزمین منا (یکی از مشاعر مقدسه) می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الشرق الاوسط»؛ امسال بیش از دو و نیم میلیون زائر بیت‌الله الحرام از داخل و خارج عربستان در مراسم معنوی حج تمتع حضور دارند.
 
سرزمین منا از بامداد جمعه، 18 مردادماه، که مصادف با هشتم ذیحجه در عربستان است، شاهد حضور زائرانی است که برای انجام مناسک و اعمال روز ترویه راهی این سرزمین می‌شوند.
 
براساس آمارهای اداره گذرنامه عربستان سعودی تا روز یکشنبه (13 مردادماه) یک میلیون و 687 هزار زائر از 60 کشور جهان از مسیرهای مختلف هوایی، دریایی و زمینی وارد عربستان شده‌ و براساس این آمار، تاکنون 870 هزار نفر برای زبارت مسجدالنبی(ص) به مدینه منوره مشرف شده‌اند.
 
تمامی نهادهای مکه و مدینه آمادگی خود را برای خدمت‌رسانی به حجاج در موسم حج امسال اعلام کرده‌اند و براساس اعلام امیر منطقه مکه، 350 هزار نفر در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی آماده خدمت‌رسانی به حجاج هستند.
 
در بخش بهداشتی نیز وزارت بهداشت عربستان با همکاری اداره دفاع مدنی، امنیت عمومی و هلال احمر آماده کمک‌رسانی به حجاج است.
 
همچنین هیئت توسعه مکه مکرمه، امسال به منظور انتقال حجاج به مشاعر مقدسه، قطارهایی را در اختیار حجاج قرار داده تا زائران بیت‌الله الحرام به راحتی به مشاعر مقدسه منتقل شوند، به‌ طوری که 360 هزار زائری که بیشتر از کشورهای عربی، ترکیه، اروپا و آمریکا هستند و چادرهای آن‌ها در نزدیکی ایستگاه‌های قطار قرار دارد با این قطارها منتقل می‌شوند.
 
انتهای پیام
 
captcha