جهاددانشگاهی با رویکرد علمی از مشکلات جامعه بکاهد
کد خبر: 3833151
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸

جهاددانشگاهی با رویکرد علمی از مشکلات جامعه بکاهد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی باید با رویکرد علمی از مشکلات جامعه بکاهد، گفت: نقش این نهاد در کم کردن تلفات علمی و نگاه کلان به پیشرفت همه‌جانبه کشور ضروری است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان دیروز، 15 مردادماه در دیدار با جهادگران جهاددانشگاهی استان کردستان که به مناسبت سی و نهمین سالگرد تأسیس این نهاد، صورت گرفت، ضمن تبریک این روز به جهادگران، وجود تحریم‌ها را در راستای خودباوری بیشتر استعدادهای کشور نعمتی مبارک دانست که باید به هر طریقی از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دوران قدرت امریکا به غروب خود نزدیک شده است، افزود: سرنگونی پهپاد آمریکایی با سامانه پیشرفت بومی دفاع موشکی، صحه‌ای بر سخن رهبر کبیر انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان توقیف نفتکش‌های انگلیسی را پیامی واضح به انگلیس و در راستای حفظ اقتدار ایران اسلامی دانست.

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر علم و نوآوری حرف اول را می‌زند، حرکت در مسیر دانش‌اندوزی و ایجاد علم را از نصایح قرآن و بزرگان دین در جهت سلطه بر جهان اعلام کرد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای استکبار جهانی در خصوص اخراج ایرانی‌ها از کشور آمریکا، پرورش و جذب نیروهای مستعد را برای پیشرفت در علم ضروری عنوان کرد.
وی سرمایه در گردش شرکت‌های دانش‌بنیان را در سال گذشته بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان اعلام و آن را با ارزش‌تر از فروش محصولات نفتی دانست.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، توجه به ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور را حیاتی عنوان و بیان کرد: جهاددانشگاهی ثمره‌ی بلند مدت انقلاب اسلامی در زمینه علمی است.
وی در پایان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی باید همانند لوکوموتیو وارد جامعه شده و با رویکرد علمی از مشکلات آن بکاهد، گفت: نقش این نهاد در کم کردن تلفات علمی و نگاه کلان به پیشرفت همه جانبه کشور ضروری است.

مرتضی خسروپناه، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج نیز در ادامه این دیدار، فلسفه وجودی جهاد را محصول مستقیم اسلام دانست و اظهار کرد: هدف از تأسیس جهاددانشگاهی توسعه فناوری و اعتقاد به تحقیقات بوده است.

وی در پایان یادآور شد: مهم‌ترین عامل در کسب خودکفایی توسعه مراکز علمی تحقیقاتی است و از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود که با توجه به بیانه‌ گام دوم رهبر انقلاب مبنی بر برپایی کرسی‌های آزاداندیشی، اقدام به برپایی این کرسی‌ها کند.
انتهای پیام

captcha