توجه به اولویت‌های پژوهشی و کیفی‌سازی، دو ویژگی مهم فعالیت‌های پژوهشگاه المصطفی است
کد خبر: 3833173
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی:

توجه به اولویت‌های پژوهشی و کیفی‌سازی، دو ویژگی مهم فعالیت‌های پژوهشگاه المصطفی است

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی گفت: با توجه به رویکرد تحولی و سیاست‌های جدید پژوهشگاه در دوره جدید، نیازسنجی و نگاه ویژه و اولویت‌دار به پروژه‌های علمی، همچنین کیفی‌سازی فعالیت‌ها، از شاخصه‌های مهم عملکردهای علمی در پژوهشگاه است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، در شورای علمی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، اظهار کرد: پژوهش و تحقیق محرک اصلی هر مجموعه علمی و آموزشی است که باید مطابق با نیازها و ضرورت‌های جامعه صورت پذیرد.
استاد حوزه علمیه قم افزود: جامعةالمصطفی العالمیه به عنوان بزرگترین مجموعه علمی و آموزشی بین المللی کشور با نگاه ویژه‌ای که در تربیت دانش پژوهان خود در عرصه علوم و معارف اسلامی دارد، نسبت به پژوهش و تحقیق برنامه‌های تحولی را اتخاذ کرده است که به تبع آن پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی از این سیاست مستثنی نیست.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به آفت‌هایی که ممکن است در حوزه پژوهش به وجود آید، ادامه داد: علی رغم اهمیت و نگاه ویژه‌ای که مراکز و مجموعه‌های علمی به امر پژوهش و تحقیق دارند، متأسفانه آفت‌ها و آسیب‌هایی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.
رضایی اظهار کرد: « توجه به اولویت‌ها و نیازهای حقیقی»، « کیفیت خروجی‌ها»، « اولویت سنجی در ورودی‌ها»، « توجه به مزیّت‌های نسبی و توانایی‌های موجود»، «پرهیز از موازی‌کاری»، « ارتباط و تعامل با سایر مراکز علمی و پژوهشی همسو و همکار»، «شناسایی ظرفیت‌های علمی موجود»، «نگاه جدی به اقتصاد پژوهش»، « توجه به کیفیت طرح‌ها و پروژه»، « پرهیز از روزمره‌گی» و «آسیب‌شناسی» از جمله مواردی است که عدم رعایت و توجه به آن آفت‌های حوزه پژوهشی را رقم می‌زند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ارائه الگوهای پژوهشی با نگاه اقتصادی و کم هزینه می‌تواند کمک شایسته‌ای به سرعت بخشیدن انجام پروژه های زمین مانده داشته باشد.
رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی با اشاره به سرمایه نیروی انسانی گفت: در هر سازمان و نهادی نیروی انسانی از سرمایه های اصلی و ذی قیمت آن مجموعه است و محققان، پژوهشگران و همکاران علمی ما در پژوهشگاه از سرمایه‌های اصلی و نیروهای محرک پژوهشگاه هستند که بیش از پیش نسبت به همه آنان احساس مسئولیت و خدمت‌رسانی را داریم.
انتهای پیام

captcha