برتری معاونت سوادآموزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در کشور
کد خبر: 3833184
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

برتری معاونت سوادآموزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در کشور

گروه اجتماعی ــ معاون دفتر نظارت و سنجش سازمان نهضت سوادآموزی گفت: معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد عنوان نخست کشور را کسب کرد.

معاونت سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور اول شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، عابدین بازگیر، معاون دفتر نظارت و سنجش سازمان نهضت سوادآموزی روز گذشته، 15 مردادماه در نشست با جمعی از مسئولان سوادآموزی ۱۳ شهرستان و منطقه آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: ارزیابی عملکرد و فعالیت‌های سوادآموزی استان‌های کشور در ۲۶ شاخص از سوی سازمان نهضت سوادآموزی انجام شد.

وی افزود: معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این ارزیابی توانست مقام نخست را تصاحب کند.

معاون دفتر نظارت و سنجش سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: برخی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی عملکرد و فعالیت‌های سوادآموزی استان‌های کشور شامل میزان زیر پوشش قرار دادن کم‌سوادان و بیسوادان سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد، اجرای طرح آموزش رایانه، ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی، ترویج و تبلیغ سوادآموزی و برگزاری نشست‌های شورای پشتیبانی سوادآموزی است.

بازگیر بیان کرد: به زودی از حسین کلانتری استاندار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش این استان و سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی استان از سوی وزارت آموزش و پرورش با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل می‌شود.

همچنین، سیدحمدالله خواهش‌نیک، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امسال یکهزار و ۲۹۵ آموزشیار افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ کم سواد و بیسواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد را آموزش می‌دهند.

وی تصریح کرد: سال ۱۳۹۸ و برای نخستین بار علاوه بر گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال افراد کم سواد و بیسواد ۵۰ تا ۶۵ ساله کهگیلویه و بویراحمد نیز زیر پوشش قرار می‌گیرند.
انتهای پیام

captcha