فارغ‌التحصیلی 15 هزار نفر از دانشگاه علم‌وهنر یزد/جذب 60 درصدی در بازار کار
کد خبر: 3833453
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴

فارغ‌التحصیلی 15 هزار نفر از دانشگاه علم‌وهنر یزد/جذب 60 درصدی در بازار کار

گروه معارف- معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر استان یزد گفت: از سال 75 تاکنون 15 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل و حدود 60 درصد این افراد جذب بازار کار شده‌اند.

فارغ‌التحصیلی 15 هزار نفر از دانشگاه علم‌وهنر یزد/جذب 60 درصدی در بازار کاربه گزارش ایکنا از یزد، محسن برزگری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر استان یزد 16 مردادماه در جمع خبرنگاران استان اظهار كرد: دانشگاه علم و هنر از دانشگاه‌های سطح يک وزارت علوم است كه در بخش غیرانتفاعی و دانشگاهی نهادی وابسته به جهاددانشگاهی فعالیت دارد و توانسته از پنج دانشگاه برتر كشور در بین 16 دانشگاه غیرانتفاعی و 280 موسسه غيرانتفاعی این افتخار را کسب کند.

وی ادامه داد: از پرافتخارترين رويدادهایی که سال گذشته برای اين دانشگاه رقم خورد کسب رتبه چهار کشور در بحث اشتغال در مقطع كارشناسي ارشد در بین دانشگاه‌های کشور و رتبه هشت در مقطع كارشناسي بوده است.

برزگری کسب رتبه‌ اول و دوم در كنكور سراسری دکترا و كارشناسی ارشد را از دیگر افتخارات عنوان کرد و افزود: هر ساله در زمان اعلام نتایج آزمون سراسری در دانشگاه و در 9 سال متوالی مشاوره انتخاب رشته به صورت رایگان و برای متقاضیان در سطح استان انجام می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر استان یزد از رسالت‌های جهاددانشگاهی را آموزش عالی عنوان کرد و گفت: مهمترین رسالت آموزش عالی در جهاددانشگاهی با توجه به اینکه این نهاد در حوزه پژوهشی بسیار قدرتمند است دوره‌هایی ایجاد شده یا در حال اجراست عمدتا در گروه های پژوهش و پژوهشگاه‌های ما بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال هم‌افزايی آموزش و پژوهش مدنظر است و پس از پژوهش در حوزه کارآفرینی خوب عمل خواهد شد به نحوی که برای اولین بار دکترای گردشگری و روان‌شناسی ایجاد شد که پذیرش هفت دانشجو در سال تحصيلی انجام خواهد شد.

برزگری با اشاره به ایجاد سه رشته حقوق خصوصی، مشاوره خانواده، مديريت بازرگانی گرايش تجارت الكترونيک در مقطع كارشناسی ارشد گفت: در هر رشته 18 دانشجو جذب خواهد شد.

وی همچنین از ایجاد چهاررشته در مقطع كارشناسی خبر داد و بیان کرد: دو رشته در گروه هنر طراحی و ساخت طلا و جواهر و رشته تلويزيون و هنرهای ديجيتال و كارشناسی گردشگری و علوم تربيتی را خواهیم داشت که هر کدام ظرفیت 60 نفر را داراست.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر استان یزد با اشاره به ایجاد 78 کد رشته گفت: امسال 1500 تا 1700 دانشجو به دانشجوهای ما اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به تحصیل 5800 دانشجو در این دانشگاه تصریح کرد: از سال 75 تاکنون 15 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل و حدود 60 درصد این افراد جذب بازار شده‌اند.

انتهای پیام

captcha