خبرنگاران؛ تکمیل‌کننده فعالیت پلیس‌ در امنیت پایدار/ ‌ایکنای مازندران تجلیل شد
کد خبر: 3833740
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

خبرنگاران؛ تکمیل‌کننده فعالیت پلیس‌ در امنیت پایدار/ ‌ایکنای مازندران تجلیل شد

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی مازندران گفت: مسئولان بدانند خبرنگاران مدعی‌العموم جامعه و منعکس‌کننده مطالبات مردم و در امنیت پایدار نقش تکمیل‌کننده فعالیت پلیس را بر‌عهده دارند.

خبرنگاران؛ تکمیل‌کننده فعالیت پلیس‌ در امنیت پایدار/ تجلیل از ایکنا مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار سید‌محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی مازندران امروز، 19 مردادماه در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار و عید ولایت، گفت: 17 مرداد همزمان با شهادت و سالگرد شهید صارمی است و لازم است نگاه ویژه به خطرات این حرفه و اهمیت شغل رسانه در جامعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه، ارزش قلم به سطرهایی که نوشته می‌شود، ارزیابی می‌شود، افزود: اصحاب رسانه با آگاه‌سازی در جامعه به پیشگیری از ارتکاب جرم نقش مهمی را ایفا می‌کنند و این طیف از جامعه در قرن ارتباطات، قوه چهارم نظام بوده و اهمیت حیاتی دارند.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه خبرنگاران در امنیت پایدار نقش مهمی داشته و تکمیل‌کننده فعالیت پلیس هستند، اظهار کرد: مسئولان باید بدانند خبرنگاران مدعی‌العموم جامعه و منعکس‌کننده مطالبات مردم، رسالت آگاهی‌بخشی و تزریق امید را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: معتقدم پیشگیری اجتماعی بر پیشگیری انتظامی اولویت دارد و رسانه مهمترین نقش را در این حوزه دارد.

میرفیضی با بیان اینکه حوزه امنیت موضوعی چندوجهی است، گفت: نباید پلیس را مقصر هر نوع نامنی در جامعه دانست و اغلب بخشی از نامنی بر‌عهده پلیس تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 98 دشمن در امنیت داخلی به دنبال مشکل‌آفرینی است و با توجه به که اینکه در سال جاری انتخابات را هم در نظر داریم باید تلاش کنیم تا با هوشیاری کامل در ایجاد امنیت تلاش فراوانی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه شاهد مهاجرت جرایم از فضای حقیقی به فضای مجازی هستیم، گفت: 82 درصد افزایش جرم در فضای مجازی داشتیم که به ترتیب برداشت غیرمجاز از حساب، اخاذی، کلاه برداری، مزاحمت اینترنتی و حک سایت بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا‌کنون 28 میلیارد تومان ارزش اموال کشف شده بوده که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

کشف 4 میلیارد تومان احتکار در مازندران
میرفیضی با بیان اینکه ابتدای سال تا‌کنون، 4 میلیارد تومان احتکار کالا در استان کشف شد، گفت: کشف 11 فقره قتل از 12 فقره، افزایش 13 درصد افزایش فوتی که بیشتر شامل عابر پیاده است، و دارا بودن مازندران در جایگاه سوم تردد کشور از دیگر آمارهای فرمانده انتظامی مازندران از ابتدای سال تاکنون بوده است.

نقش رسانه در ایجاد امنیت روانی جامعه
در ادامه سرهنگ مسعود تقدیسی‌لاریجانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، درباره نقش رسانه در امنیت جامعه، گفت: درک و تحلیل اتفاقات اجتماعی و بیان آن به شکل مناسب که موجب ایجاد آرامش و افزایش حس هوشیاری شهروندان شود رسالت خطیر خبرنگار در حوزه نیروی انتظامی است.

وی اظهار کرد: امنیت دارای دو مقوله ذهنی و عینی است و همانطور که نیروی انتظامی در امنیت عینی مسئولیت دارد رسانه‌ها علاوه بر مسئولیت در ایجاد امنیت روانی در تقویت امنیت عینی نیز نقش مؤثری دارند.

یادآور می‌شود، در این نشست خبری از خبرنگاران فعال و علی پاداشی، سردبیر ایکنای مازندران تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha