دومین مجمع عمومی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام مهرماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3833778
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
دبیرکل شبکه آموزش مجازی جهان اسلام:

دومین مجمع عمومی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام مهرماه برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه – دبیرکل شبکه آموزش مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام از برگزاری دومین مجمع عمومی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام از 14 الی 16مهرماه سال جاری در تهران خبر داد.

به گزارش ایکنا، کریم نجفی برزگر، در دیدار با رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اعلام این خبر افزود: دومین مجمع به همراه نمایشگاه آخرین دستاورد‌های دانشگاه‌های مجازی از 14 الی 16 مهرماه سال 1398 در تهران و در دانشگاه پیام نور به عنوان عضو اصلی این شبکه و پیشرو در آموزش مجازی برگزار می‌شود.

دبیرکل شبکه آموزش دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، با تقدیر از تلاش جامعةالمصطفی در عرصه بین‌الملل ادامه داد: امیدواریم با مغتنم شمردن احساس مسئولیت حاکم بر مسئولان و مدیران جامعةالمصطفی، بتوانیم از ظرفیت‌های پویا و ارزشمند این نهاد فاخر بین‌المللی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

نجفی ضمن ارائه تاریخچه‌ای از تأسیس این شبکه و با بیان این که شبکه مزبور با هدف فعال‌سازی بخش‌های علمی و فن‌آوری جهان اسلام تشکیل شده، اظهار کرد: رشد و گسترش زیرساخت‌های آموزشی جهان اسلام، از مهم‌ترین اهداف تأسیس سازمان همکاری‌های اسلامی بود و یکی از بسترهای لازم جهت تحقق این امر، بهره‌برداری از ظرفیت فضای مجازی به شمار می‌رود که در قالب شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام نمود یافته است.

وی به عضویت 57 کشور جهان در شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام اشاره کرد و یادآور شد: در سالیان اخیر، شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، ضمن آمایش دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی، به فعال‌سازی ظرفیت ارتباط‌گیری کشورها از این بستر توجه کرده و ارتقای سطح دانشی جهان اسلام را با استفاده حداکثری از فضای مجازی در دستور کار خود قرار داده است.

نجفی با اشاره به دستاوردهای چشم‌گیر جامعةالمصطفی در عرصه آموزش زبان فارسی و با بیان این که امیدواریم بتوانیم با همسوسازی ظرفیت مجموعه‌های دانشگاهی جهان اسلام در بستر تحصیلات مجازی، اقدامات در خور توجهی رقم بزنیم، اظهار کرد: بیش از چهل دانشگاه ایرانی فعال در عرصه تحصیلات مجازی، موفق به عضویت در شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام شده‌اند.

وی با تأکید بر این که شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، ضمن توجه به ظرفیت دیپلماسی عمومی، دیپلماسی علم و فناوری را با دیپلماسی فرهنگی پیوند داده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پویای مراکز بین‌المللی مانند جامعةالمصطفی، دستاوردهای در خور توجهی در عرصه دیپلماسی علمی و فرهنگی داشته باشیم.

دبیرکل شبکه آموزش دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، بهره‌گیری از شبکه‌های مجازی را در عرصه‌های آموزشی، از اهرم‌های قدرت دیپلماسی علمی و عمومی عنوان کرد.
انتهای پیام 

captcha