خراسان‌شمالی نسبت به میانگین کشوری خیر مدرسه‌ساز کمتری دارد
کد خبر: 3833915
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

خراسان‌شمالی نسبت به میانگین کشوری خیر مدرسه‌ساز کمتری دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: با توجه به اینکه بیشتر خیرین مدرسه‌ساز این منطقه غیر بومی هستند در این راستا خراسان‌شمالی نسبت به میانگین کشوری خیر مدرسه‌ساز کمتری دارد.

خراسان‌شمالی نسبت به میانگین کشوری خیرمدرسه ساز کمتری دارد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سعید فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در بازدید از خبرگزاری ایکنای استان به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: در حال حاضر در مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان 900 خیر زن و مرد به صورت فعال در امر نوسازی و توسعه مدارس استان در نقاط روستایی و محروم خراسان‌شمالی به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: از سال ۸۵ زمان آغاز فعالیت خیرین در استان توسط ۹۰۰ خیر، ۳۱۰ فضای آموزشی و ۱۱۳ فضای کمک آموزشی شامل نمازخانه، سالن ورزشی و‌آزمایشگاه با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع احداث شده و میزان تعهدات آنان از ۳۰۰ میلیون تومان امسال به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در خراسان‌شمالی ۴۸۱ خیر در سامانه خیرین مدرسه‌ساز نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: این تعداد خیر شامل ۹۴ زن، ۳۱۳ مرد و ۷۴ مورد شرکت و مؤسسات خصوصی و حقوقی است.

فلاح با بیان اینکه بیشترخیرین این استان غیربومی هستند، افزود: مقرر است با مشارکت استانداری جشنواره خیرین مدرسه ساز را در تهران طی سال جاری برگزارکنیم که این مهم نیمه دوم سال جاری محقق خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان، بیان کرد: در قالب این جشنواره ۴۱ خیر احداث ۳۳ فضای آموزشی شامل ۱۰۷ کلاس درس را تعهد کردند و این در حالیست که تعهد بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ۱۵ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته میزان تعهد از افزایش ۴۰ درصدی برخوردار است.

فلاح ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ پروژه با ۷۶ کلاس درس و حدود هفت هزار متر مربع زیربنا با مشارکت خیرین در حال ساخت بوده که مقرر است تا مهرماه سال جاری ۱۵ پروژه با ۴۴ کلاس درس به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی برای رفع نیازهای مدارس استان باید حضور خیران در استان پررنگ‌تر باشد و بتوانیم از خیران ملی در امر مدرسه‌سازی استان جذب کنیم.
انتهای پیام

captcha