راهکارهای ازدواج آسان به گفتمان تبدیل شود
کد خبر: 3834077
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳

راهکارهای ازدواج آسان به گفتمان تبدیل شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج ساده در جامعه تأکید کرد و گفت: باید راهکارهای ساده مبتنی بر دستورات دبنی را در زمینه ازدواج به گفتمان در جامعه ترویج کرد.

راهکارهای ساده ازدواج آسان به یک گفتمان در جامعه تبدیل شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، شب گذشته، 19 مردادماه در نشست هماهنگی پویش ملی هم سرنوشتیم که با حضور فعالان حوزه ازدواج شهرستان یزد در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و ازدواج اشاره و اظهار کرد: در پاسخ به مطالبات رهبر معظم انقلاب پویش ملی «ما هم سرنوشتیم» در کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ازدواج از سنت‌های مورد تاکید در دین مبین اسلام است افزود: سنت حسنه ازدواج از اصول مهم و بنیادی در هر مکتبی است واز سوی دیگر شرط بقا هر ملتی توجه به کانون خانواده به عنوان کوچکترین و موثرترین نهاد مردمی است.

کارگر بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج ساده در جامعه تأکید کرد و گفت: باید راهکارهای ساده مبتنی بر دستورات دبنی را در زمینه ازدواج به عنوان یک گفتمان در جامعه ترویج کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از ازدواج به عنوان یکی از نیازهای اولیه انسان یاد کرد و افزود: قطعاً اگر به این نیاز طبیعی بشر پاسخ داده نشود شاهد مشکلات و آسیب‌ها بسیاری در جامعه خواهیم بود.

کارگر افزود: سازمان تبلیغات بنا به مطالبات مقام معظم رهبری در این زمینه را خود را موظف به گره‌گشایی می‌داند و در این مسیر به عنوان یک همراه و تسهیل گر در کنار مجموعه مردمی حضور خواهد داشت.

وی از فرهنگ‌سازی به عنوان نخستین قدم در حوزه ازدواج یاد کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت‌های فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ ازدواج به ویژه فرهنگ ازدواج آسان بهره برد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: باید اعتقادات دینی در حوزه ازدواج به معنای واقعی کلمه در جامعه احیا شود.

یادآور می‌شود در ادامه هر یک از از اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص ترویج فرهنگ ازدواج ساده پرداختند.

انتهای پیام

captcha