مراسم دعای روز عرفه در بقاع متبرکه زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3834127
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

مراسم دعای روز عرفه در بقاع متبرکه زنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مراسم دهه ولایت با دعای روز عرفه آغاز و این دعا در ۳۲ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

مراسم دعای روز عرفه در بقاع متبرکه استان زنجان برگزار می‌شودحجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: روز عرفه در عرفات مرحله شناخت است و در مشعر به شعور و آگاهی می‌رسد تا در منا، سرزمین آرزوها و رسیدن به عشق، امیال نفسانی قربانی شود.

وی با بیان اینکه نخستین برنامه از برنامه‌های دهه ولایت دعای عرفه است، تصریح کرد: روز عرفه در روایات از روزهای خاص و با اهمیت بوده که دارای فضایل بی‌شماری است، از همین رو هر سال این مراسم با فضیلت برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده مراسم دعای عرفه در همه شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: امسال 32 بقعه متبرکه برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است.

جنتی ادامه داد: در مرکز استان نیز مراسم متمرکز دعای عرفه در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، زینبیه و حسینیه اعظم زنجان، مثل سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه علاوه بر برگزاری دعای عرفه مراسم نماز عید قربان نیز در بقاع متبرکه اقامه می‌شود، تصریح کرد: همچنین در مساجد استان زنجان نماز عید قربان با حضور ائمه جماعات مساجد برگزار می‌شود.

وی دهه ولایت را دهه معرفت‌بخشی و تببین هرچه بهتر مسئله امامت و ولایت دانست و گفت: در طی این دهه برنامه‌های متعدد دیگری نیز در قالب برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی خیمه‌های معرفت و نمایشگاه‌های موضوعی اجرایی خواهد شد.

جنتی با اشاره به اینکه در پایان دهه ولایت نیز عید بزرگ غدیر را در پیش داریم، گفت: غدیر یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک فرهنگ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: تبیین و تبلیغ فرهنگ غدیر، امامت و ولایت به‌عنوان امتداد خط رسالت و تعمیق اعتقادات و سطح معارفی و معرفتی مردم نسبت به این موضوع وظیفه همگانی است.

انتهای پیام

captcha