سمنان قطب جذب دانشجویان خارجی می‌شود
کد خبر: 3834139
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

سمنان قطب جذب دانشجویان خارجی می‌شود

گروه اجتماعی ــ دبیر کمیته جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان گفت: این دانشگاه می‌تواند به قطب جذب دانشجویان خارجی در کشور تبدیل شود.

سمنان قطب جذب دانشجویان خارجی می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، بهروز گل‌محمدی، دبیر کمیته جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان امروز، 20 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تنها هشت دانشگاه در سطح کشور دارای اداره امور کنسولی است که دانشگاه سمنان یکی از آن‌ها است، بیان کرد: این دانشگاه رشته «آموزش فارسی به غیرفارسی‌زبانان» را دارد که به‌عنوان یک امتیاز دیگر برای تبدیل دانشگاه سمنان به قطب جذب دانشجویان خارجی است.

وی ادامه داد: نزدیکی به تهران، برخورداری دانشگاه سمنان از تنها دانشکده گردشگری کشور، کیفیت بالا و زیرساخت‌های مناسب آموزشی و ... از دیگر امتیازات ویژه این دانشگاه است که در این راستا دانشگاه‌های ایران با تنها یک درصد از جمله کشورهایی است که کمترین جذب دانشجویان خارجی را در بین کشورهای دنیا دارند.

دبیر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان با اشاره به عملکرد نامناسب دانشگاه‌های ایران در جذب دانشجویان خارجی، یادآور شد: براساس آخرین آمارها دانشگاه‌های کشور آمریکا با 19 درصد بیشترین جذب دانشجویان خارجی را در سطح دنیا دارند.

گل‌محمدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مسئولان کشور برای افزایش سهم کشورمان از جذب دانشجویان خارجی، اظهار کرد: در حال حاضر 40 هزار دانشجوی غیرایرانی در کشورمان تحصیل می‌کنند که این رقم تا سال 1404 باید با افزایش دو برابری به 80 هزار دانشجوی خارجی برسد.

به گفته وی، سهم دانشگاه سمنان از این هدفگذاری یک درصد ‌است که بر این اساس تا سال 1404 باید 800 دانشجوی خارجی جذب دانشگاه سمنان شود این در حالی است که تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه سمنان در حال حاضر 148 دانشجو است که همه آن‌ها افغان هستند. البته از مهرماه امسال 50 دانشجو از سه کشور عراق، نیجریه و روسیه به‌‌شمار دانشجویان خارجی دانشگاه سمنان افزوده خواهد شد.

دبیر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان با بیان اینکه آموزش این دانشجویان به زبان فارسی است، افزود: در حال حاضر همچنانکه در دفترچه کنکور نیز آمده این دانشگاه خوابگاه حداقل یک سال دانشجویان را تامین می‌کند و دانشگاه به استعدادهای درخشان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و ... رویکرد متفاوتی دارد و خوابگاه آن‌ها را برای چهار سال فراهم می‌کند.

به گفته وی، دانشگاه سمنان به‌دنبال افزایش ظرفیت‌های خوابگاهی است و تلاش می‌کند در چند سال آینده میزان بهره‌مندی دانشجویان از این امکانات را ارتقا ببخشد.

انتهای پیام

captcha