خبرنگار به دور از هر وابستگی حزبی و جناحی باشد
کد خبر: 3834319
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

خبرنگار به دور از هر وابستگی حزبی و جناحی باشد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ابهر با اشاره به فضای افسارگسیخته مجازی گفت: خبرنگار باید به دور از هر وابستگی حزبی و جناحی باشد.

خبرنگار به دور از هر وابستگی حزبی و جناحی باشدبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، ظهر امروز یکشنبه ۲۰ مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران که به میزبانی شهراری ابهر برگزار شد، اظهار کرد: تربیت انسان از مهم‌ترین دغدغه‌های دین مبین اسلام است.

وی با تاکید بر این‌که هرکس در هر لباسی که دارد باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد، ادامه داد: اگر کسی دارای این ویژگی باشد در واقع در راستای تربیت انسان شریف گام برداشته است.

وی هدف خداوند از وضع آموزه‌های دینی را رسیدن انسان به سعادت عنوان کرد و گفت: اگر انسان با قرآن و دعا و نیایش مانوس باشد در دنیا و آخرت روسفید خواهد بود.

این مسئول با اشاره به فضای افسار گسیخته مجازی و تهمت‌های ناروا در این فضا، ادامه داد: از شر وسوسه‌های دنیا مدرن باید با تکیه بر قرآن و پناه بردن به خداوند متعال در امان ماند.

وی با اشاره به این‌که ما کتاب‌های بسیاری داریم که از آن غافلیم، ادامه داد: یکی از این کتاب‌ها مفاتیح‌الجنان است که سرشار از دعاهای ارزنده است اما متاسفانه بین مسلمانان مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: با بهره‌گیری از منویات و دعاهای موجود در مفاتیح آن می‌توان در مسیر زندگی با سعادت در دنیای شیشه‌ای امروز گام برداشت.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر و با تاکید بر این‌که این‌ واقعه یکی از وقایع بزرگ جهان اسلام است، افزود: غدیر خم بالاترین واقعه اسلام است که نباید از آن غافل شد و مهم‌ترین درس این واقعه نیز ولایت‌مداری است.

وی در ادامه افزود: خبرنگار باید روشن‌آفرین راه باشد تا مردم بتوانند در پرتو انوار واژه‌های او راهی فردای بهتر شود.

انتهای پیام 


این مسئول با اشاره به این‌که خبرنگار باید بدون گرایش به حزب و جناح دنبال‌رو حق و صراط مستقیم باشد، ادامه داد: وظیفه خبرنگار نباید جز با حق‌گویی و حقیقت‌گویی چیز دیگر باشد.

امام‌جمعه ابهر با اشاره به نقش رسانه و قلم را در بصیرت‌افزایی به ویژه در دوران حساس امروز، ادامه داد: مسئولین باید از خبرنگاران حمایت کنند.

انتهای پیام

captcha