پدر شهیدان قزوینی ابهری به فرزندان شهیدش پیوست
کد خبر: 3834322
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

پدر شهیدان قزوینی ابهری به فرزندان شهیدش پیوست

گروه اجتماعی ــ پدر شهیدان اکبر و عبدالرسول قزوینی ابهری از شهدای استان زنجان بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پدر شهیدان قزوینی ابهری به فرزندان شهیدش پیوستبه گزارش ایکنا از زنجان، یحیی قزوینی ابهری چندی پیش که به علت بیماری در بیمارستان بهمن زنجان بستری بود، ظهر امروز به فرزندان شهیدش پیوست.

پدر شهیدان قزوینی ابهری یکی از بزرگان، خیرین و معتمدین شهر ابهر بود که عمر با برکت خود را صرف آبادانی و کمک به همنوعان خود می‌کرد و از جایگاه بسیار بالایی  نزد مردم منطقه برخوردار بود.

مراسم تشییع و خاکسپاری این خیر و پدر شهید امروز یکشنبه 20 مردادماه ساعت 17 از مقابل مسجد نور ابهر تا گلزار شهدا برگزار شد.

گفتنی است شهید اکبر قزوینی ابهری یکم آذر ماه سال 1346 در شهرستان ابهر دیده به جهان گشود.این شهید والامقام تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت و با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.

شهید قزوینی در نوزدهم آذرماه سال 1359 در محور ماهشهر به آبادان بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر او در گلزار بهشت کبرای شهرستان ابهر واقع است.

شهید عبدالرسول قزوینی ابهری دیگر فرزند حاج یحیی نیز ششم اردیبهشت ماه سال 1347 در شهرستان ابهر دیده به جهان گشود. این شهید والامقام تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت و با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار کمیته انقلاب اسلامی در جبهه حضور یافت.

شهید عبدالرسول قزوینی در 25 خردادماه سال 1367 با سمت تیربارچی در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پهلو به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر وی در گلزار بهشت کبرای شهرستان ابهر به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام

captcha