حضور گسترده مردم در دعای عرفه و عید قربان نشان‌دهنده توجه به معنویت است
کد خبر: 3834379
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

حضور گسترده مردم در دعای عرفه و عید قربان نشان‌دهنده توجه به معنویت است

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از تمام ملت ایران، جوانان و نوجوانان، مردم گیلان به ویژه مردم رشت برای شرکت در مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان، تصریح کرد: امر مذکور نشان می‌دهد مردم ما به معنویت و دین توجه دارند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 21 مردادماه در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با تبریک این روز به تمام مسلمانان، اظهار کرد: عید قربان از جمله اعیاد بزرگ و پربرکت مسلمانان محسوب می‌شود و نیایش در این ایام مورد توجه پروردگار متعال است.

وی ادامه داد: خداوند به پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید که مردم را به ایام‌الله توجه دهد و عید قربان از ایام‌الله است؛ ضمن اینکه هر کسی امید دارد خدای متعال در این روز او را بیامرزد.

امام جمعه رشت با اشاره به دستور امیر مومنان علی(ع) در مورد عید قربان، بیان کرد: در روز عید قربان خدا را بسیار یاد و استغفار کنید؛ ضمن اینکه توبه زیاد کنید، زیرا خدای متعال توبه‌کنندگان را می‌پذیرد و می‌آمرزد.

آیت‌الله فلاحتی با قدردانی از تمام ملت ایران، جوانان و نوجوانان، مردم گیلان به ویژه مردم رشت برای شرکت در مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان، تصریح کرد: امر مذکور نشان می‌دهد مردم ما به معنویت و دین توجه دارند و همچنین شاهد توجه خداوند به ملت ایران هستیم.

وی حضور در مکان‌های مذهبی و دعا را سبب توجه خداوند به مردم دانست و گفت: حضور مردم در مراسم دعا موجب می‌شود که عنایات خداوند شامل حال همه مردم شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به بارندگی‌های اخیر، خاطرنشان کرد: بعضی از اراضی شالیزاری به دلیل باران دچار آسیب شدند و می‌طلبد بیمه محصولات کشاورزی به کمک شالیکاران بشتابد.

آیت‌الله فلاحتی به تک‌محصولی بودن بیشتر کشاورزان گیلانی اشاره کرد و یادآور شد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با حضور در روستاها به مردم آسیب‌دیده از باران توجه ویژه داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه نزاع بین امارات و آل‌جهود به نفع مردم یمن شده است، اظهار کرد: امارات و عربستان مانند لاشخورهای دنیای بشر به جان همدیگر افتادند و در منطقه خودشان زمین‌گیر شدند.

امام جمعه رشت به وضعیت کشمیر در شبه‌قاره هند اشاره کرد و افزود: بیشتر مردم کشمیر شیعه‌اند و درصد بسیاری از آنها به ملت ایران علاقمند هستند؛ ضمن اینکه کشمیر به ایران کوچک معروف است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به خودمختاری کشمیر تا مدتی قبل، بیان کرد: دولت ایران خواستار میانجیگری برای برطرف کردن مردم کشمیر شده و خدا نکند بلایی که بر سر مردم میانمار آوردند برای ملت کشمیر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

captcha