اجرای ۲۱ ویژه‌برنامه دهه «امامت و ولایت» در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3834491
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

اجرای ۲۱ ویژه‌برنامه دهه «امامت و ولایت» در سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ــ دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر سیستان‌و‌بلوچستان گفت: فاصله عید قربان تا غدیر، به‌عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده و به همین مناسبت، ۲۱ ویژه‌برنامه در سطح استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: فاصله عید قربان تا غدیر، به‌عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده و به همین مناسبت، 21 ویژه‌برنامه در سطح استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این دهه، در 20 شهرستان که حوزه بنیاد بین‌المللی غدیر استان است، برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد و تأکید ما بر مردمی بودن این برنامه‌هاست؛ رویکرد بنیاد غدیر این است که برنامه‌ها با محوریت مردم و خیّرین برگزار شود و دستگاه‌ها نیز به‌عنوان حامی و ناظر عمل کنند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بیان کرد: برپایی جشن‌های مردمی در مساجد، تکایا و هیئات مذهبی هر شهرستان، تجمع غدیریون در شب و روز عید غدیر، خطبه‌خوانی غدیر و همچنین قرائت زیارت امین‌الله و زیارت جامع کبیره و همچنین اطعام بیش از 30 هزار نفر در سطح مساجد و تکایا از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان است.

وی افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط مردم، شب شعر، کارگاه‌های آموزشی با موضوع غدیرشناسی، همایش‌های مردمی و همچنین بازسازی واقعه غدیر توسط سپاه پاسداران از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

بزمانی با اشاره به روزشمار دهه امامت و ولایت، عنوان کرد: روز اول این دهه که 21 مردادماه بود «توحید، بندگی و اطاعت» نام داشت؛ روز دوم «ولایت ضامن اجرای گام دوم انقلاب»، روز سوم «ولایت، محور وحدت اسلامی»، روز چهارم «ایثار و دفاع از حریم ولایت»، روز پنجم «ولایت، عدالت و انتظار»، روز ششم «ولایت، هدایت، عزت اسلامی»، روز هفتم «ولایت و مردم‌سالاری دینی»، روز هشتم «ولایت، بصیرت و دشمن‌ستیزی»، روز نهم «امامت و ولایت» و روز دهم «قرآن و عترت» نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام

captcha