دانشجویان بسیجی سیستان‌ و‌ بلوچستان به یاری حاشیه‌نشینان می‌روند
کد خبر: 3834550
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

دانشجویان بسیجی سیستان‌ و‌ بلوچستان به یاری حاشیه‌نشینان می‌روند

گروه فرهنگی ــ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان گفت: پویش «جمعه‌های جهادی» متشکل از دانشجویان بسیجی، با هدف محرومیت‌زدایی از این هفته در حاشیه شهر زاهدان آغاز به‌کار می‌کند.

رضا طهماسبی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: پویش «جمعه‌های جهادی» متشکل از دانشجویان بسیجی، با هدف محرومیت‌زدایی از این هفته در حاشیه شهر زاهدان آغاز به‌کار می‌کند.

وی تصریح کرد: این پویش با محوریت بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان وبلوچستان و مشارکت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برنامه‌ریزی شده که در قالب آن قرار است خدمات محرومیت‌زدایی در چهار حوزه اصلی به محرومان حاشیه شهرها ارائه شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان افزود: محورهای اصلی این طرح شامل فرهنگی، عمرانی، پزشکی و آموزشی است که در هر یک از این محورها نیروهای متخصص و جهادی داوطلب به‌صورت رایگان خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی این خدمات شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشاوره خانواده و تربیت فرزندان است، ادامه داد: در حوزه درمانی نیز ویزیت حاشیه‌‌نشینان، درمان و برپایی کلاس‌های پیشگیری از بیماری، معرفی به مراکز درمانی تخصصی و پیگیری امور مرتبط در دستور کار قرار دارد.

به گفته طهماسبی، قرار است در حوزه عمرانی نیز در حد توان و بضاعت نسبت به ساخت منزل محروم، خانه عالم و ترمیم خانه‌ها اقدام شود. در حوزه آموزش نیز مباحث متعددی از قبیل برگزاری دوره‌های آموزشی و هدایت تحصیلی و کلاس‌های فوق‌العاده برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: این پویش به‌صورت آزمایشی در زاهدان آغاز می‌شود که در صورت موفقیت و استقبال عمومی، قصد داریم تا در سایر شهرستان‌ها نیز به مرحله اجرا برسانیم.

انتهای پیام

captcha