افزایش ۱۴ درصدی نذورات مردمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز
کد خبر: 3834584
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

افزایش ۱۴ درصدی نذورات مردمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز گفت: نذورات و هدایای مردمی در استان نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش 14 درصدی نذورات مردمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز

سلیمان شکری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته به ویژه دو سال اخیر مردم با وجود مشکلات اقتصادی پیش‌رو، همراهی و کمک به سایر هموطنان در شرایط سخت همچون سیل و زلزله را فراموش نکردند.

وی با اشاره به رشد 14 درصدی نذورات مردمی در استان یادآور شد: مردم بدون توجه به مشکلات و مسائل اقتصادی همچون گذشته دوست‌دار اهل‌بیت(ع) هستند و همواره نذورات و هدایای خود را برای بازسازی عتبات عالیات کنار می‌گذارند که این بیانگر فرهنگ دینی و اعتقادات بالای مردم است.

به گفته این مقام مسئول فرهنگ غنی اهل‌بیت(ع) در کشور به قدری ریشه دوانده است که استان خراسان‌جنوبی که یک استان بی‌بضاعت به شمار می‌آید در سه سال اخیر رکوردار جمع‌آوری نذورات مردمی شده است.

شکری یادآور شد: نذورات جمع‌آوری شده در مواردی همچون بازسازی و توسعه حرم اهل بیت(ع)، ساخت ضریح حبیب‌بن مظاهر(ع) و ساخت چهار درب حرم مطهر آقا سید‌محمد(ع) عموی امام زمان(عج) در استان البرز هزینه شده است؛ گفتنی است مشارکت در ساخت صحن حضرت زهرا(س) در کنار کوچکترین حرم اهل بیت(ع)، حضرت علی(ع) استان البرز نیز صورت گرفته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه اکنون بازسازی ضریح‌ها و حرم‌های اهل‌بیت(ع) در اعتاب مقدسه به پایان رسیده است، اضافه کرد: ما در ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز متعهد شده‌ایم تا در طبقه منفی یک صحن حضرت زهرا(س) و نزدیک‌ترین مکان به قبر مبارک حضرت علی(ع) یک نیم ضریح بسازیم، همچنین ساخت چهار درب حرم امامین عسکریین در سامرا بر عهده استان البرز است.

این مسئول تصریح کرد: طی سال گذشته متعهد شده بودیم که اعتبار 30 میلیارد ریالی خود را به 50 میلیارد ریال افزایش دهیم، 20 میلیارد ریال آن توسط خیرین و مابقی با اعتمادسازی مردم خیر انجام شده است؛ این منابع به دو شکل نذر عام و نذر خاص تامین می‌شود.

وی یکی دیگر از اقدامات مشارکتی در طرح های توسعه‌ای را در ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی عنوان کرد و گفت: شیعیان هندوستان علاقمند به ساخت این صحن بودند اما با خوابی که یکی از شیعیان لبنانی دید ساخت این صحن نیز به ایرانیان واگذار شد.

شکری اظهار کرد: از مردم درخواست داریم تا مقوله عراق و ستاد بازسازی را از هم جدا کنند؛ ساخت و توسعه حرم اهل بیت(ع) کمک به عراق نیست بلکه کمک به خود و خانه خودمان است؛ همانطور که در خانه خودمان نماز کامل می‌خوانیم در حرم امام حسین(ع) نیز نماز کامل می‌خوانیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز ادامه داد: در ستاد بازسازی عتبات عالیات علاوه بر تمرکز بر طرح‌های توسعه‌ای، بازسازی و ساماندهی اعتاب مقدسه، مسائل دیگری همچون کمک به مردم زلزله زده و سیل‌زده هم در دستورکار ما قرار دارد.
انتهای پیام

captcha