ذبح همزمان ۴۰ رأس گوسفند در قربانگاه «کهلا»
کد خبر: 3834598
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
در عید قربان انجام شد؛

ذبح همزمان ۴۰ رأس گوسفند در قربانگاه «کهلا»

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: همزمان با عید سعید قربان مردم مؤمن دهستان کهلا با همکاری مرکز نیکوکاری شهدای این دهستان تعداد ۴۰ رأس گوسفند در قربانگاه کهلا ذبح و گوشت قربانی‌ها را بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان توزیع کردند.

ذبح همزمان 40 راس گوسفند در قربانگاه «کهلا»هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: عید قربان عید پیروزی وظیفه بر غریزه است و حقیقت انسان زمانی آشکار می‌شود که در معرض امتحان و آزمایش الهی قرار گیرد و عید قربان عید الله اکبر است.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال جاری تعداد مراکز نیکوکاری در استان زنجان به 110 مرکز افزایش یابد، افزود: در سال گذشته بیش از 9 میلیارد و 200 میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شده است و از ابتدای امسال نیز بیش از 5 میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق این مراکز جمع‌آوری و بین نیازمندان همان محل با محوریت مساجد توزیع شده است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: تقویت مسئولیت اجتماعی لایه‌های مختلف در قبال نیازمندان، ارتقای سرمایه اجتماعی و مردمی کردن فقرزدایی از اهداف مهم ایجاد مراکز نیکوکاری است.
 
صفری قربانگاه کهلا را اولین قربانگاه استان زنجان و از مهم‌ترین قربانگاه‌های کشور خواند افزود: در سال گذشته تعداد 20 رأس گوسفند توسط مرکز نیکوکاری شهدای کهلا ذبح شد که این تعداد امسال به 40 رأس قربانی افزایش یافته است و مرکز نیکوکاری شهدای کهلا از ابتدای سال جاری تاکنون  بیش از 185 میلیون تومان کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و بین افراد نیازمند توزیع کرده است که این نشان از همت والای مردم این منطقه است.
 
مدیرکل کمیته امداد ستان زنجان با اشاره به آیات و روایات و تأکیدات فراوان در قرآن کریم مبنی بر رسیدگی به ایتام و نیازمندان گفت: قرآن کریم در آیات مختلف به رعایت حقوق و رسیدگی به حال ایتام سفارش فرموده و ائمه اطهار(ع) شخصا به امور ایتام رسیدگی می‌کردند؛ لذا وقتی ایمان در کنار عمل صالح قرار گیرد حیات طیب رقم می‌خورد.
 
انتهای پیام
captcha