انتشار فراخوان بخش علمی جشنواره قصه‌گویی در همدان
کد خبر: 3834696
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

انتشار فراخوان بخش علمی جشنواره قصه‌گویی در همدان

گروه فرهنگی ــ مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همدان از انتشار فراخوان بخش علمی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون خبر داد و گفت: این جشنواره هم‌زمان با شب یلدا و با شعار «آینده ساختنی است» برگزار می‌شود.

انتشار فراخوان بخش علمی بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی در همدانعلیرضا جوانبختی، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، گفت: بخش علمی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با 6 محور موضوعی و 16 موضوع برای مقاله‌نویسی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به 6 محور موضوعی بخش علمی بیان کرد: «قصه‌ و پرورش تفکر»، «روش‌ها و رویکردهای قصه‌گویی»، «قصه‌گویی و رویکردهای نقد ادبی»، «قصه، مخاطب‌شماری و ادبیات عامیانه»، «قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی» و «قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی» در این بخش اعلام شده است.

جوانبختی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در محور موضوعی «قصه و پرورش تفکر» با 4 موضوع «قصه‌گویی و پرورش انواع هوش»، «قصه‌گویی و پرورش تفکر فلسفی»، «قصه‌گویی و پرورش تفکر مراقبتی» و «قصه‌گویی و پرورش تفکر مشارکتی» و همچنین در محور «روش‌ها و رویکردهای قصه‌گویی» با دو موضوع «قصه‌گویی با روش‌ها و رویکردهای نوین» و «قصه‌گویی و زبان‌آموزی» مقاله‌های خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه، برای ارائه مقاله در محور موضوعی «قصه‌گویی و رویکردهای نقد ادبی» سه موضوع‌ تعیین‌ شده است، بیان کرد: «روایت‌شناسی و روایت پژوهی قصه»، «قصه‌گویی و نشانه‌شناسی» و «قصه‌گویی و جامعه‌شناسی» و همچنین در محور موضوعی «قصه، مخاطب‌شناسی و ادبیات عامیانه» سه موضوع «قصه‌های فولکلور و ادبیات عامیانه»، «مخاطب‌شماری قصه‌ها» و «بهره‌گیری نقالی و پرده‌خوانی در قصه‌گویی» درنظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همدان اظهار کرد: در محور موضوعی «قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی» سه موضوع «قصه‌گویی و مهارت‌های زندگی»، «تأثیر قصه‌گویی بر جنبه‌های مختلف رشد و فرایند آن» و «قصه‌گویی و ارتقای سلامت روان» و محور موضوعی «قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی» یک موضوع‌ «قصه‌گویی، تبادل فرهنگی و تعاملات بین‌المللی» تعیین شده است.

وی با بیان اینکه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون هم‌زمان با شب یلدا با شعار «آینده ساختنی است» برگزار خواهد شد، توضیح داد: مهلت ارسال آثار به این بخش ۳۰ مهر، داوری و زمان اعلام نتیجه ۱۵ الی ۲۰ آبان‌ماه سالجاری خواهدبود.

جوانبختی در پایان اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره قصه‌گویی به آدرس kanoonfest.ir اطلاعات هر بخش را به طور جداگانه دریافت کنند و یا با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۷۱۳۶۳ -۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha