امیدبخشی به جامعه؛ از رسالت‌های مهم بنیاد خاتم الاوصیاء
کد خبر: 3834730
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

امیدبخشی به جامعه؛ از رسالت‌های مهم بنیاد خاتم الاوصیاء

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه چهارمحال وبختیاری امیدبخشی به جامعه را یکی از رسالت‌های مهم بنیاد خاتم‌الاوصیاء دانست و گفت: امیدبخشی مسئله‌ای است که باید جزء برنامه‌ها قرار گیرد، زیرا امید بسیار مهم است و متأسفانه یک جمع قابل‌توجهی در کشور یا از روی غفلت و یا تعمداً اصلاً نگاه امیدبخشی به برنامه‌ها ندارند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام 22 مردادماه در دیدار با سیداحمد عبودتیان، مدیرعامل بنیاد خاتم‌الاوصیاء کشور، با تبریک دهه امامت و ولایت عید سعید قربان و عید بزرگ و جهت‌دهنده و جهت‌ساز غدیر و تشکر از فعالیت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مجموعه جبهه فرهنگی و بنیاد خاتم الاوصیاء گفت: این جمع جمع بسیار امیدبخشی برای کشور است و به فضل پروردگار چند سالی است که این مجموعه عملاً در میدان است و میدان‌دار شده و در حال تلاش هستند.

وی با اشاره اینکه این مجموعه علی‌رغم این‌که به‌گونه‌ای به مجموعه سپاه وصل است اما ذوب در تشکیلات سازمانی سپاه نیست و این خیلی نکته مثبتی است، ادامه داد: تشکیلات سازمانی سپاه خودش خیلی خوب است و دارد نقش می‌آفریند ولی با یک سری آفاتی هم مواجه است، بالأخره یک سری عدم تحمیل‌ها از نواحی مختلفی وجود دارد و بعد هم در درون خودشان گاهی مسائلی که آسیب می‌بیند که اگر این مجموعه هم بخواهد کاملاً سازمانی در آنجا حرکت کند نمی‌تواند آن حضور تمام‌عیار اجتماعی به معنای واقعی در همه شبکه‌های مردمی را داشته باشد که این نکته مثبتی است.

امام جمعه شهرکرد امیدبخشی به جامعه یکی از رسالت‌های مهم بنیاد خاتم الاوصیاء دانست و گفت: مسئله دیگری هم که باید جزء برنامه‌ها قرار گیرد همین بحث امیدبخشی است، امید بسیار مهم است و متأسفانه یک جمع قابل‌توجهی در کشور یا از روی غفلت و یا تعمدن اصلاً نگاه امیدبخشی به برنامه‌ها ندارند.
وی با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی کشور به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: یک قسمت عمده‌ بیانیه امید بخشی به آینده و حرکت پر از امید است اما در کشور آن مجموعه‌هایی که می‌توانند در بسیاری از عرصه‌ها اثر بگذارند اصلاً اسمی از بیانیه هم نمی‌آورند، سه قوه تمام‌عیار در درون این کشور که سه رکن اساسی این کشور هستند نسبت به مهم‌ترین مسئله این کشور در غفلت به سر می‌برند و غافل هستند و کار نکرده و توجه نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام نکونام علت عمده ناامیدی جوانان را سرخوردگی از دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: علت ناامیدی جوانان سرخوردگی است که در دستگاه‌ها دارند، علت عمده‌اش همین است که در هر جایی که می‌روند با سرخوردگی و یاس مواجه می‌شوند، و برای انجام کاری با یک سد عظیمی از این نَه گفتن‌های مسئولین در دستگاه‌های مختلف و همکاری نکردن‌ها و ناامیدکردن‌ها مواجه هستند، پس امیدبخشی کار اول ما است و باید این مهم را بسیار جدی بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه باید به جد دنبال اصلاح ساختارها رفت، اضافه کرد: کار دوم ما که بسیار مهم، اساسی و کلیدی است و رهبر انقلاب انتظار دارند این‌ است که واقعاً با امید توخالی و دوگانگی نمی‌شود کاری را پیش برد.

امام جمعه شهرکرد شکل‌دهی مجلس و دولت جوان و انقلابی را زمینه‌ساز اصلی اصلاح ساختارهای غلط در کشور خواند و گفت: این ساختارها در کشور بالأخره باید اصلاح شود، نمی‌شود یک جبهه‌ای برای خودش کار کند و دولت و مجلس هم برای خودش کار خودش را انجام بدهد درحالی‌که آنها هستند که عملاً باید راه را باز کنند ما هر کاری که بکنیم کار فرهنگی انجام می‌دهیم و نهایت بتوانیم یک امکانات جزئی در اختیار نخبه بگذاریم و یک نخبه‌ای استعدادش را به میدان بیاورد و یک گوشه کار را انجام بدهد ولی کار اصلی روی زمین می‌ماند پس اصلاح ساختارها بسیار مهم است.

وی در ادامه به جایگاه نقش‌آفرین ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها اشاره کرد و گفت: شبکه امامت جمعه هم واقعاً مسئله مهم و نقش‌آفرینی است، مدتی این شبکه رها بود تا بالأخره این مطالبه‌ها به بار نشست و در حال حاضر آرام‌آرام دارد شکل خودش را پیدا می‌کند که امید است آنچه که مدنظر رهبر انقلاب از این شبکه است زودتر شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: در استان هم مجموعه جبهه فرهنگی واقعاً فعال هستند و به خوبی عمل کرده و نقش‌آفرینی می‌کنند.
انتهای پیام

captcha