بهره‌برداری از مجالس مذهبی از اهداف اصلی میثاق‌نامه عدالت در کرمان است
کد خبر: 3834824
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

بهره‌برداری از مجالس مذهبی از اهداف اصلی میثاق‌نامه عدالت در کرمان است

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: بهره‌برداری از منابر و مجالس دینی و مذهبی از اهداف اصلی میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار استان کرمان است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدباقر اسلامی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان امروز چهارشنبه، 23 مرداد در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از سال 96 جنوب و شرق استان کرمان را مورد پایش دقیق قرار دادیم و برنامه‌های عمل به پیشگیری از خشونت با تمرکز به این مناطق به‌ اجرا درآمد.

وی افزود: همایش پیشگیری از خشونت برگزار شد و میثاق‌نامه امنیت و عدالت پایدار در جنوب و شرق استان با حضور اعضای شورای تأمین و سران طوایف به امضا رسید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: تهیه پیش‌نویس میثاق‌نامه، تهیه بانک اطلاعاتی از سران طوایف، برنامه‌ریزی برای گردهمایی علما و سران طوایف، هماهنگی با دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مردمی، تشریح و تبیین مفاد میثاق‌نامه عدالت و امنیت و انعقاد میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار از جمله اقدامات انجام شده است.

اسلامی اظهار کرد: پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، همکاری با دستگاه قضایی، ترویج عقاید دینی، شرایط و چگونگی ازدواج با هدف ترویج ممنوعیت ازدواج اجباری، حفظ حرمت خانواده، حفظ حقوق کودکان و بهره‌برداری از منابر و مجالس دینی و مذهبی از اهداف اصلی میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار استان کرمان است.

وی ادامه داد: صلح و سازش در یک هزار و 555 پرونده در جنوب و شرق استان کرمان از دستاوردهای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار در سه سال گذشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سومین همایش عدالت و امنیت پایدار در شهرستان عنبرآباد برگزار می‌شود، ابراز کرد: کاهش 18 درصدی آمار قتل در جنوب و 17 درصدی قتل در شرق استان کرمان طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجمع افراد معتاد و کارتن‌خواب در خانه‌های مخروبه در بافت قدیمی شهر کرمان تصریح کرد: اقدامات دستگاه‌های مسئول باید در محله‌های قدیمی سرعت بیشتری بگیرد و سر و سامانی به این مناطق داده شود.

وی همچنین از تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات پیش‌رو سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: بنابراین باید بحث‌های پیشگیرانه از جرایم در زمینه انتخاب هم زودتر آغاز شود.

انتهای پیام

captcha