کاروان پیاده‌روی «از غدیر تا ظهور» یک حرکت ‌فرهنگی است
کد خبر: 3834858
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

کاروان پیاده‌روی «از غدیر تا ظهور» یک حرکت ‌فرهنگی است

گروه اجتمناعی ــ معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: کاروان بزرگ پیاده‌روی «از غدیر تا ظهور» یک حرکت فرهنگی مهم و تأثیرگذار است و همه‌ کمیته‌ها باید خدمت‌رسان زائران باشند.

کاروان پیاده‌روی «از غدیر تا ظهور» یک حرکت بزرگ فرهنگی استبه گزارش ایکنا از قم، یونس عالی‌پور، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم  امروز، 23 مردادماه در جلسه ستاد اموز زائران غدیر بیان کرد: همه دستگاه‌ها و کمیته‌های استان باید آمادگی کامل خدمت‌رسانی و کمک به زائران را داشته باشند، مسئولان موظف‌اند با اخلاق علوی پاسخگو و خدمت‌رسان زائرین و مردم مومن استان قم باشند.
 
وی بیان کرد: همه رسانه‌ها باید از حداکثر توان خود برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی مراسمات دهه ولایت به‌خصوص پوشش مراسم پیاده‌روی استفاده کنند.

عالی‌پور ادامه داد: تمام فعالیت دستگاه‌ها و نهاد‌ها در این دهه مبارک و به‌ویژه در روز عید غدیر رصد می‌شود و گزارشات فعالیت‌ها ثبت خواهد شد.
 
وی با اشاره به این نکته که در این ایام باید شادی و نشاط در بین مردم افزایش یابد گفت: محوریت اصلی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی ایجاد شادی برای مردم باشد، شادی حلال و مورد رضایت اهل بیت(ع) باید در این ایام اجرا شود و در دستور کار فعالیت‌ها در نظر گرفته شود.
 
معاون هماهنگی امور زائران استانداری گفت: مسئولیت صدور مجوز و نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی برعهده شهرداری است، تمهیدات لازم جهت ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در مکان‌های مناسب در طول مسیر پیاده‌روی و عدم ایجاد ترافیک در مسیر نیز برعهده شهردای است.
 
وی اظهار کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محورهای ورودی به شهر قم به جهت خوش‌آمدگویی و پذیرایی از مسافران نیز برعهده سازمان اصناف است که تاثیر بسزایی در ایجاد خاطره‌ای خوش از شهرمقدس قم دارد.
 
عالی‌پور ادامه داد: توجه ویژه به استقرار اتوبوس و تاکسی به تعداد کافی در اطراف مسجد مقدس جمکران برای برگشت مردم در پایان مراسم پیاده‌روی به داخل شهر ضروری است.
 
وی با توجه به اهمیت و جایگاه بالای عیدغدیر گفت: در تمام ایستگاه‌های صلواتی باید علاوه برکار پذیرایی فعالیت‌های فرهنگی نیز انجام شود تا بصیرت و آگاهی مردم نسبت به این روز افزایش پیدا کند.
 
عالی‌پور اظهار کرد: حضور روحانی و مبلغ آگاه و با اطلاع در ایستگاه‌های صلواتی و غرفه‌های فرهنگی بسیار ضروری است زیرا در این ایام شبهات زیادی مطرح می‌شود که باید به طور دقیق و کارشناسی به آن‌ها پاسخ داده شود.
انتهای پیام
captcha