راه‌اندازی مجمع «خیران فناور» در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3834868
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

راه‌اندازی مجمع «خیران فناور» در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: در راستای گسترش فرهنگ حمایت از فناوری ایرانی، پارک علم و فناوری اقدام یه پیگیری در جهت تشکیل انجمن خیران فناور برای کمک مالی با هدف تجاری‌سازی طرح‌ها، ایده‌ها و اشتغال‌زایی کرده تا بخشی از امور خیریه استان را به‌ سوی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهد.

راه‌اندازی مجمع خیران فناور در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی‌محمد نیکبخت، سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ‌۲۳ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، در رابطه با اهداف کلی پارک‌های علم و فناوری اظهار کرد: اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان در استان و حمایت از راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر دانش و فناوری در استان از جمله اهداف پارک علم و فناوری به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروزه پارک‌های علم و فناوری در سراسر دنیا، المان‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان هستند و تقسیم‌بندی مختلفی از جمله مراکز رشد، پارک‌های علمی و فناوری و شهرک‌های علمی و تحقیقاتی را دارند و ما در استان شهرک علمی و تحقیقاتی نداریم.

نیکبخت افزود: پارک‌ها سرویس‌هایی همچون فناوری، نمایشگاه‌های تخصصی، شتاب‌دهنده‌ها، فن‌بازار ملی، معافیت‌ها، ثبت مالکیت فکری و اختراع، مشاوره‌های حقوقی، بازاریابی و مالی و معرفی به دستگاه های اجرایی و شناساندن شرکت‌ها و تسهیلات را ارائه می دهند.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰ رویداد شتاب در استان اظهار کرد: حمایت از ثبت ۸ اختراع داخلی و ۱ اختراع خارجی توسط واحدهای فناور مستقر در پارک، برگزاری ۱۱ دوره کارگاه عمومی و اختصاصی برای مدیران واحدهای مستقر در پارک و عموم مردم، عقد ۱۰ تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های پارک علم و فناوری استان طی سال گذشته بود.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی بیان کرد: در راستای گسترش فرهنگ حمایت از فناوری ایرانی، پارک علم و فناوری اقدام یه پیگیری در جهت تشکیل انجمن خیران فناور برای کمک مالی با هدف تجاری‌سازی طرح‌ها، ایده‌ها و اشتغال‌زایی کرده تا بخشی از امور خیریه استان را به‌ سوی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهیم.
انتهای پیام

captcha