‌مراسم رونمایی از چهار سازمان مردم‌نهاد در آذربایجان‌غربی برگزار شد
کد خبر: 3834878
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

‌مراسم رونمایی از چهار سازمان مردم‌نهاد در آذربایجان‌غربی برگزار شد

گروه اجتماعی ــ مراسم رونمایی از چهار سازمان مردم‌نهاد جدید عرصه سلامت در آذربایجان‌غربی‌ ‌امروز، ۲۳ مردادماه در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان امام‌خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

برگزاری مراسم رونمایی از چهار سازمان مردم‌نهاد جدید عرصه سلامت در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی تقی‌زاده‌افشاری، مدیرعامل مجمع خیران سلامت آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۲۳ مردادماه‌ در مراسم رونمایی از چهار سازمان مردم‌نهاد جدید عرصه سلامت در استان اظهار کرد: امروزه مقوله سلامت تغییرات اساسی یافته و دغدغه‌های این عرصه دچار تحول شده که فقط صرف بیماری و نقص عضو و معلولیت را شامل نمی‌شود.

وی افزود: اکنون بسیاری از بیماری‌های واگیردار کاهش پیدا کرده و بیماری واگیردار کمتر مردم را دچار می‌کند و بسیاری از بیماری‌ها تغییر کرده و به‌دنبال آن راه‌های درمانی نیز دچار تغییر و تحول شده‌اند.

تقی‌زاده ادامه داد: ۷۵ درصد سلامت جامعه و مردم به خود مردم بستگی دارد و ۲۵ درصد به حوزه بهداشت و درمان وابسته است که در ایده‌آل‌ترین شرایط و وجود مراکز درمانی و پزشک و کادر تنها ۲۵ درصد شرایط سلامت محقق خواهد شد و همکاری بین بخش‌ها و مشارکت‌های مردمی نیاز بوده تا اهداف سلامت در جامعه پیاده‌سازی گردد و قبل از بروز بیماری، پیشگیری و کنترل شود، همانگونه که پیشگیری بهتر از درمان است.

وی اظهار کرد: نیازها نامحدود بوده و منابع بسیار محدود است و دولت‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند از پس آن برآیند و پیشبرد اهداف سلامتی و بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه، همکاری و همیاری آحاد افراد جامعه را می‌طلبد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان‌غربی بیان کرد: یک سازمان مردم‌نهاد از سوی خود مردم تأسیس می‌شود که دارای هیئت مدیره است و سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد، از سوی مردم اداره می‌شوند و عمده فعالیت‌ها نیز برای حل مشکلات برعهده مردم است.

تقی‌زاده گفت: ما در زمینه مشارکت و سازمان‌های مردم‌نهاد عقب ماند‌ه‌ایم و نیاز به پیشرفت و توسعه داریم.
انتهای پیام

captcha