ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند شناخت درست تحولات اجتماعی است
کد خبر: 3834937
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند شناخت درست تحولات اجتماعی است

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی البرز گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مستلزم شناخت و ارزیابی درست تحولات اجتماعی و مشارکت عمومی است.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند شناخت درست تحولات اجتماعی است

به گزارش ایکنا از البرز، سیدمحمدرضا خسروی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی البرز، امروز، 23 مردادماه در نشست تخصصی رابطین دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف مورد نظر در بحث عفاف و حجاب باید از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی و مردم نهاد بهره برد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم و دستگاه‌ها در تأمین نظم و امنیت جامعه، افزود: نظم و امنیت مطلوب بدون مشارکت و همکاری مردم و دستگاه‌ها با پلیس امکان‌پذیر نیست و مردم باید بدانند هریک به‌عنوان یک شهروند فعال اجتماعی در این زمینه نقشی تأثیرگذار دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ابراز کرد: شکل‌گیری فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه برعهده دستگاه‌های متولی این امر است و نیروی انتظامی به عنوان یکی از متولیان توانسته وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد و جا دارد سایر دستگاه‌های مربوطه نیز در این امر جدیت بیشتری به خرج دهند.

خسروی اظهار کرد: در برخی از اصناف که حوزه فعالیت آن‌ها به موضوع عفاف و حجاب مربوط می‌شود باید احساس مسئولیت اجتماعی تقویت شود چراکه برخی از زیرمجموعه‌های آن‌ها با عملکردی که دارند باعث بالارفتن آسیب‌های اجتماعی در این زمینه می‌شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: برخی از اصناف از جمله پوشاک و آرایشگران می‌توانند مروج فرهنگ صحیح عفاف و حجاب باشند اما متأسفانه شاهدیم که برخی از آن‌ها نه تنها دراین کار مشارکتی ندارند بلکه فرهنگ بی‌حجابی، مدگرایی و تجمل‌گرایی را رواج می‌دهند که آفات بسیاری را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... به بار می‌آورد و درنهایت جامعه را دچار آسیب می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در پایان با اشاره به توانمندی‌ها و هم‌سویی نظام‌مند برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد: ترویج صحیح فرهنگ عفاف و حجاب و اثربخشی بیشتر اقدامات پلیس در این زمینه مستلزم همگرایی و هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌ها و آحاد مردم است و باید با آن به صورت ریشه‌ای مواجه شد تا بتوانیم اثر مثبت آن را در جامعه مشاهده کنیم.
انتهای پیام

captcha