اكران مستند زندگینامه مرحوم خلیفه «میرزا آغه غوثی» در سنندج
کد خبر: 3834947
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

اكران مستند زندگینامه مرحوم خلیفه «میرزا آغه غوثی» در سنندج

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج بیان کرد: مستندی از زندگینامه مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی تحت عنوان «پرنده نادر» با هدف آشنایی بیشتر نسل امروزی با زندگی‌نامه هنرمندان و مفاخر برجسته این استان اکران می‌شود.

سرکه‌وت نجفی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با هدف آشنایی بیشتر نسل امروزی با زندگی‌نامه هنرمندان و مفاخر برجسته این استان، مستندی از زندگینامه مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی تحت عنوان «پرنده نادر» تهیه شده و در حاشیه مراسم جشنواره بین‌المللی «دف‌ نوای رحمت» این مستند اکران خواهد شد.

وی افزود: مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی یکی از هنرمندان و مداحان اهل بیت(ع) بود که سال‌ها عمر گرانمایه خود را صرف مداحی و آموزش کرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج بیان کرد: این مداح اهل بیت(ع) در سال 1307 در خانواده‌ای متدین در شهر سنندج دیده به جهان گشود و در سن نوجوانی نزد پدرش به سیر و سلوک تصوف و عرفان(طریقت قادریه) پرداخت.

وی افزود: مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی با شرکت در جشنواره‌های داخلی و خارجی نامی جاودانه برای خود برجای گذاشت تا جایی که به پدر دف ایران شهرت یافت.

نجفی بیان کرد: خلیفه میرزا آغه غوثی دارای نشان درجه یک هنری در بخش موسیقی عرفانی دف‌نوازی معادل دکترای هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

وی اعلام کرد: با هدف آشنایی بیشتر نسل امروزی با زندگینامه این هنرمند وارسته مستندی از زندگینامه وی تحت عنوان پرنده نادر تهیه و در حاشیه مراسم جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت در پردیس سینما بهمن سنندج اکران خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج بیان کرد: مستند زندگینامه مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی به سفارش شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و به کارگردانی ستار چمنی گل و تحقیق ویدا صالحی تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه این مستند در 56 دقیقه به روایت زندگینامه این شخصیت برجسته و مصاحبه با بزرگان موسیقی در مورد وی پرداخته است، یادآور شد: این مستندد ساعت 18 پنج شنبه 24 مرداد ماه در سینما بهمن سنندج اکران می‌شود

یادآور می‌شود، مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی در سال 1386 به دیار حق شتافت.
انتهای پیام

captcha