لزوم یاری‌رسانی به کودکان ناشنوا در کشور
کد خبر: 3834985
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

لزوم یاری‌رسانی به کودکان ناشنوا در کشور

گروه اجتماعی - عضو هیئت مدیره بنیاد خیریه شنوایی‌بخشی شفای آذربایجان‌غربی بر لزوم کمک به کودکان ناشنوا در کشور تاکید کرد و گفت: بچه‌ای که ناشنوا متولد می‌شود، اگر کمکی به وی نشود ناگویاست و اگر به یاری‌اش نشتابیم، نمی‌تواند به مدرسه معمولی برود و باید در مدرسه استثنایی یا مدرسه ناشنوایان تحصیل کند که به‌ندرت می‌تواند مدرک دیپلم اخذ کند.

لزوم یاری‌رسانی به کودکان ناشنوا در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمد اجل‌لوعیان، عضو هیئت مدیره بنیاد خیریه شنوایی‌بخشی شفای آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۲۳ مردادماه، در مراسم رونمایی از چهار سازمان مردم‌نهاد جدید عرصه سلامت در استان اظهار کرد: در کشور ما بیش از ۱۰۰ هزار نفر ناشنوا هستند که ۹۰ هزار نفر آنها کاملا ناگویا و ناشنوا بوده و حدود ۱۱ هزار نفر نیز به کمک درمان‌ها، شنوایی‌شان برگشته و سالانه هزار و ۵۰۰ کودک ناشنوا در کشور به دنیا می‌آید و به تعداد ناشنوایان افزوده می‌شود که باید به یاری آنها بشتابیم.

وی افزود: بچه‌ای که ناشنوا متولد می‌شود، اگر کمکی به وی نشود ناگویاست و اگر به یاری‌اش نشتابیم، نمی‌تواند به مدرسه معمولی برود و باید در مدرسه استثنایی یا مدرسه ناشنوایان تحصیل کند که به‌ندرت می‌تواند مدرک دیپلم اخذ کند و احتمال تحصیل در دانشگاه او نیز بسیار اندک است و کارآفرین نخواهد شد و شغل فعالی نیز نخواهد داشت و در نتیجه به کسی بدل می‌شود که همیشه نیازمند مدد و همیاری اجتماع است.

اجل‌لوعیان ادامه داد: از حدود ۳۰ سال پیش امکان درمان کودکان ناشنوا در دنیا به‌وجود آمد و در کشور ما از سال ۱۳۷۲ درمان کودکان ناشنوا آغاز شد که در سال ۸۸، به‌طور سالانه ۸۰۰ کودک ناشنوا درمان شد.

وی تصریح کرد: کشور ما، کشوری است که در طول ۱۲ سال گذشته دیگر بچه ناشنوای درمان نشده‌ای که پزشکان از درمانش قطع امید کرده باشند، وجود ندارد.

عضو هیئات مدیره بنیاد خیریه شنوایی‌بخشی شفای آذربایجان‌غربی بیان کرد: امروزه به‌مدد یاری‌رسانی مردم و دولت حدود دو سال است که در کشور کودک ناشنوایی وجود ندارد که به‌خاطر شرایط مالی خانواده درمان نشده باشد، به‌خاطر اینکه یک تشکیلات خیریه ایجاد شد که مجموعه‌ای از متخصصین و خیرین است و به‌صورت انحصاری برای شنوایی بوده و فقط برای کودکان ناشنوا تدارک دیده شده است.

وی افزود: بنیاد خیریه شنوایی‌بخشی شفا شعبه آذربایجان غربی دو سال و نیم است که تاسیس شده که در این مدت توانسته در کاشت حلزونی و برگزاری کلاس‌های گویایی و شنوایی بعد از کاشت حلزونی گام‌های موثری بردارد و از سال گذشته فعالیت خود را برای جلوگیری از تولد کودکان ناشنوا آغاز کرده و باید تولد کودک ناشنوا را در سطح کشور کاهش دهیم که بستر آن در کشور فراهم گردیده و از نظر علمی بستر درمانی و پیشگیری ژنتیک به‌صورت کامل فراهم شده است.
انتهای پیام

captcha