سازوکارهای ژاپن برای خدمت‌دهی بهتر به گردشگران مسلمان
کد خبر: 3835123
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

سازوکارهای ژاپن برای خدمت‌دهی بهتر به گردشگران مسلمان

گروه بین‌الملل ـ بسیاری از توریست‌های مسلمان ژاپن می‌گویند یافتن مکان‌هایی که پاسخگوی نیازهای غذایی آنها باشد، مشکل است و آرم حلال هنوز یک چشم‌انداز نادر تلقی می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ محله «آساکوسا» در ژاپن در حال حاضر به داشتن رستوران‌ها و هتل‌هایی که دارای گواهی حلال هستند، معروف است.

«سوشی کن»( Sushiken) یکی از رستوران‌های توکیو است که سوشی حلال ارائه می‌دهد. ادویه‌هایی مانند سس سویا، میرین و میسو که برای غذاهای ژاپنی ضروری است، اغلب حاوی الکل هستند. اما سوشی کن به مشتریان خود اطمینان می‌دهد که از چنین موادی استفاده نمی‌کند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در توکیو؛ محمد آتیف ماشور، گردشگر اهل برونئی می‌گوید که ما به همراه سه دوست از آنجا(سوشی کن) بازدید کردیم، ما خیلی مشتاق بودیم غذاهای ژاپنی را امتحان کنیم که مستقیم از فرودگاه به آنجا رسیدیم. ما در اینجا عاشق طعم و بافت سوشی هستیم.

توموکو تویوشیما(Tomoko Toyoshima)، کارمند سوشی کن می‌گوید: من قبلاً از حلال‌بودن غذا چیزی نشنیده بودم؛ بنابراین سعی کردم تا حد توان یاد بگیرم.

وی افزود: مشتریان غیرمسلمان هنوز هم می‌توانند از این غذا لذت ببرند؛ زیرا هیچ تفاوتی در طعم چاشنی حلال وجود ندارد.

فقدان مساجد، مسئله دیگری برای گردشگران مسلمان است و به همین دلیل مسئولان شهر توکیو با نزدیک‌شدن به المپیک ۲۰۲۰ به فکر افزایش آن هستند و مسجد سیار (یک کامیون نوسازی‌شده با ظرفیت ۵۹ نفر) برای همین منظور آماده شده و این مسجد اخیرا در کنار برج توکیو مستقر شده و مسلمانان در آنجا نمازاقامه می‌کنند.

یکی از توریست‌های مسلمان خطاب به ارائه‌دهندگان این خدمات می‌گوید: از خدمات شما بسیار سپاسگزارم. خوب است که می‌بینیم کسی به ما اهمیت می‌دهد که حتی دین ما در کشورش معمول نیست.

انتهای پیام

captcha