حقیقت و جوهره دین در ماجرای غدیر خم تبلور می‌یابد
کد خبر: 3835136
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

حقیقت و جوهره دین در ماجرای غدیر خم تبلور می‌یابد

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه غدیر با امر الهی تحقق پیداکرده گفت: معتقدیم که حقیقت و جوهره دین نیز در ماجرای غدیر خم تبلور پیدا می‌کند.

حقیقت و جوهره دین در ماجرای غدیر خم تبلور می‌یابد

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ظهر امروز 24 مرداد در همایش هیئات مذهبی مهاجران افغانستانی مقیم استان سمنان در مجتمع ولایت سمنان با اشاره به اینکه غدیر موضوع مهم جهان اسلام اظهار کرد: غدیر با امر الهی تحقق پیداکرده و  معتقدیم که حقیقت و جوهره دین نیز در این ماجرا تبلور پیدا می‌کند و این منظر دارای اهمیت است.

شکری ادامه داد: اگر آنانی که پس از اعلام پیامبر(ص) بر امامت علی(ع) به بیعتشان عمل می‌کردند و اگر بیعت استمرار و پس از پیامبر(ص) نیز تداوم داشت، شاید حوادث بعد تاریخ اسلام رخ نمی داد که درنتیجه بیعت‌هایی که با امام علی(ع) صورت گرفت، منافقانه بود چراکه مسئله غدیر را درست درک نکردند.

به گفته وی؛ نظام اسلامی امروز زمینه‌ساز تجلی بزرگ ظهور است که در این راستا نقش سرباز ولی‌عصر(ع) راداریم درنتیجه امروز رسالت بزرگی بر دوش ما مسلمانان است و علی‌رغم اختلافات موجود بین مذاهب باید گفت محوریت جهان اسلام باید حفظ شود چراکه تلاش دشمنان این است که بتواند در صفوف مذاهب اسلامی رخنه کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه غدیر باید همیشه در جهان اسلام زنده نگه داشته شود اذعان کرد: در بین مذاهب برخی اختلافات وجود دارد اما درعین‌حال اگر اسلام بخواهد جهانی شود، باید تحقق امامت و ولایت و تجلی آن یعنی ظهور امام عصر(عج) موردحمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عشق به اهل‌بیت (ع) در محرم به آتشی مبدل می‌شود که علاقه به آن نه قومیت و نه مذهب و کشور و نژاد می‌شناسد، متذکر شد: در محرم، مسیحیان هم برای عزاداری به میدان می‌آیند چراکه همه به وجود مبارک امام حسین(ع) احساس غرور می‌کنند.

شکری با اشاره به اینکه امروز برخی مجموعه‌های دینی هستند که متاسفانه مسیر دیگری را طی و البته در این راه پول‌های فراوانی نیز خرج می‌کنند تا مردم از اسلام انقلابی و ولایی فاصله بگیرند، یاداور شد: تلاش دشمنان این است که در این مسیر توفیق پیدا کنند، که در این راستا باید انسجام مذهبی ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مهاجران افغانستانی در محیطی زندگی می‌کنند که تقریب در آن صورت می‌گیرد، افزود: باید جامعه اسلامی تجلی وحدت باشد نه اینکه مراسم مذهبی موجب اختلاف شود لذا در برگزاری مراسم مذهبی نباید کاری کرد که دیگر مذاهب اذیت شوند.

شکری به نقش علما در تقریب مذاهب اشاره کرد و گفت: روحانیان باید تلاش کنند که مانع ترویج اختلافات مذهبی باشند زیرا امروز نیازمند دوری از هر گونه اختلاف هستیم که بر این اساس امروز جنگ یمن نشانه تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی بین مذهب و مسلمانان است.

انتهای پیام

captcha