بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند پیوست رسانه‌ای است
کد خبر: 3835183
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴

بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند پیوست رسانه‌ای است

گروه سیاست و اقتصاد - مسئول بسیج رسانه گیلان از خبرنگاران خواست با قلم خود امید را در بین مردم زنده نگه دارند و خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف انقلاب باید پیوست رسانه‌ای را مد نظر قرار دهیم و رسانه‌ها باید سفیران خوبی برای بیانیه گام دوم باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی پارسا، مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان امروز، 24 مردادماه در نشست «بررسی نقش رسانه‌ها در گام دوم انقلاب» که در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت برگزار شد، با بیان اینکه ظهور و بروز انقلاب اسلامی ایران در سال 57 همه معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را تغییر داد، اظهار کرد:‌ دوست و دشمن به عزت و اقتدار انقلاب اسلامی اذعان دارند.

وی افزود:‌ امام خمینی(ره) زمانی گفتمان انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کرد که دو بلوک شرق و غرب یکه‌تازی می‌کردند، اما اکنون چهل سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و روز به روز شاهد رشد و نمو انقلاب هستیم.

مسئول بسیج رسانه گیلان قلم را قدرتمندترین سلاح در عصر انفجار اطلاعات دانست و تصریح کرد:‌ این سلاح برنده در اختیار رسانه‌هاست و امروز انقلاب اسلامی به یک رسانه نیاز دارد تا گفتمان، اهداف، آرمان‌ها و منویات امام و رهبری را فراگیر و محقق کند.

پارسا بیانیه گام دوم انقلاب را منشور انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد:‌ برای برداشتن گام نخست انقلاب چهل سال زمان لازم بود و اکنون بیانیه گام دوم نقشه راه چهل سال دوم است.

وی با بیان اینکه هر کدام از رسانه‌های دنیا نمادی از حاکمیت‌های سیاسی هستند، گفت:‌ حاکمیت جمهوری اسلامی براساس جهان‌بینی الهی پایه‌ریزی شده و لذا باید رسانه‌های در تراز انقلاب داشته باشیم.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد:‌ نظام استکبار چهل سال پرتنشی را برای انقلاب ایجاد کرد و هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بودیم، زیرا هدف دشمن نابودی جمهوری اسلامی بود، اما امروز سربلند و پرافتخار از همه آزمون‌ها بیرون آمدیم و داعیه رهبری دنیا براساس موازین دینی را داریم لذا رسانه‌های در تراز انقلاب در این مسیر گام بردارند.

پارسا ناامیدی را به مثابه سم دانست و از خبرنگاران خواست با قلم خود امید را در بین مردم زنده نگه دارند و خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف انقلاب باید پیوست رسانه‌ای را مد نظر قرار دهیم و رسانه‌ها باید سفیران خوبی برای بیانیه گام دوم باشند.

علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز، ماموریت این نهاد را ایجاد کسب و کارهای نو بر مبنای دانش و نوآوری دانست و اظهار کرد:‌ ایجاد کسب و کار توسط بخش خصوصی می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند.

وی کسب و کارهای نوین را متفاوت از کسب و کارهای سنتی دانست و تاکید کرد:‌ دانش و فناوری در تفکر کسب و کار تغییر ایجاد کرده و می‌توان بدون افزایش نیروی انسانی، ارزش افزوده ایجاد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به مطابقت بیانیه گام دوم انقلاب با ماموریت پارک علم و فناوری، گفت:‌ نیمی از جمعیت ایران جوان هستند و بالغ بر 14 میلیون نفر تحصیلات عالیه دارند لذا روزگاری که نظام استعمار به دنبال نفت و سرمایه‌های مادی ما بود، امروز نیروی جوان و کارآفرین ما را مورد توجه قرار داده است.

باستی با بیان اینکه جوانان برای سازندگی به امید نیاز دارند، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها در عین حال که تهدید هستند، فرصت هم ایجاد می‌کنند و لذا در زمان تحریم باید حرکت رو به جلو داشته باشیم و با استفاده از رسانه‌ها اهداف انقلاب را به دنیا صادر کنیم.

انتهای پیام

captcha