جوان‌گرایی بزرگترین خدمت به انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3835189
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳

جوان‌گرایی بزرگترین خدمت به انقلاب اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد - مدرس دانشگاه امام حسین(ع) جوانان را محور اصلی بیانیه گام دوم دانست و تصریح کرد:‌ روح بیانیه گام دوم این است که مدیریت کشور باید در اختیار جوانان باشد و امروز بزرگترین خدمت به انقلاب جوان‌گرایی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، ابوذر یاسری، مدرس دانشگاه امام حسین(ع) امروز، 24 مردادماه در نشست «بررسی نقش رسانه‌ها در گام دوم انقلاب» که در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت برگزار شد، گام‌های انقلاب اسلامی را طولانی و چهل ساله دانست و اظهار کرد:‌ بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه بسیار راهگشاست و لذا نباید به فراموشی سپرده شود.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را نمونه کامل و جامع معارف انقلاب دانست و افزود:‌ گام دوم یک برنامه بلندمدت است و لذا به سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

رئیس اندیشکده حکمرانی شهید محمدباقر صدر عظمت ایجاد و استقرار انقلاب، پیشرفت‌ها و ناکامی‌های گام اول، چشم‌انداز گام دوم و نقش اساسی جوانان متعهد را چهار رکن بیانیه گام دوم دانست و تصریح کرد:‌ انقلاب اسلامی بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب در سطح جهان است که با نفی نظریات غربی و شرقی به وقوع پیوست. نفی رویکرد غرب و شرق در کارکرد دین، نفی نظریه سکولاریسم و وابستگی، نفی نظریه ترمیدور و ارائه نظریه نظام انقلابی و نظام‌سازی بدیع و بدون الگو از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی است.

وی مردم‌سالاری را افتخار جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد:‌ بنا به اعتراف سازمان‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی اقتصاد هجدهم دنیاست و بحران نقدینگی داریم لذا با یک جنگ نرم اقتصادی مواجه هستیم.

مدرس دانشگاه امام حسین(ع) جوانان را محور اصلی بیانیه گام دوم دانست و تصریح کرد:‌ روح بیانیه گام دوم این است که مدیریت کشور باید در اختیار جوانان باشد و تجربه در جایگاه مشاور قرار گیرد لذا امروز بزرگترین خدمت به انقلاب جوان‌گرایی است. همانگونه که در جنگ نظامی که بسیار آسان‌تر از جنگ نرم است به جوانان اعتماد کردیم، باید امروز نیز میدان‌های جنگ نرم را به جوانان مومن و انقلابی بسپاریم؛ جوانان مستقلی که فکر و برنامه دارند.

یاسری با اشاره به وجود هفت درصد منابع طبیعی و انرژی جهان در ایران، بیان کرد:‌ ایران تنها یک درصد جمعیت دنیا را دارد و لذا نباید دور ظرفیت‌های عظیم کشور دیوار بکشیم. امروز رسانه‌ها وظیفه دارند به تبیین منطقی بیانیه گام دوم بپردازند و تحلیل‌های غلط را نقد علمی کنند.

وی با بیان اینکه در انقلاب اول در سال 57 راس فساد را از کشور برداشتیم و در انقلاب دوم در سال 58 ام‌الفساد را، یادآور شد:‌ اکنون باید انقلاب سوم را با تحقق بیانیه گام دوم ایجاد کنیم.

رئیس اندیشکده حکمرانی شهید محمدباقر صدر از رسانه‌ها خواست محاصره تبلیغاتی را بشکنند و گفت:‌ بنا به فرموده مقام معظم رهبری، اولین و مهمترین فرمان جهاد، تحلیل درست نسبت به گذشته و امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده و نقد تحلیل‌های غلط اقتصادی است.

انتهای پیام

captcha