«غدیر» بزرگ‌ترین واقعه تاریخ است
کد خبر: 3835264
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

«غدیر» بزرگ‌ترین واقعه تاریخ است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: در عید سعید غدیر بزرگ‌ترین حادثه عالم رقم خورد و حلقه اتصال نبوت و امامت شکل گرفت و بعثت همه انبیا به‌خصوص خاتم‌الانبیا(ص) ماندگار شد.

غدیر بزرگ‌ترین واقعه تاریخ است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین  امروز، 25 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، با اشاره به آغاز دهه ولایت و امامت امیر مؤمنان اظهار کرد: در عید سعید غدیر بزرگ‌ترین حادثه عالم رقم خورد و حلقه اتصال نبوت و امامت شکل گرفت و بعثت همه انبیا به‌خصوص خاتم‌الانبیا(ص) ماندگار شد.

وی گفت: روز غدیر خم یعنی آغاز دوره جدید و سلسله امامت و ولایت که منجر به ظهور منجی عالم بشریت می‌شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: یعنی عیدالله الکبر، بزرگ‌ترین عید الهی، عید اهل‌بیت (ع) و اشرف الاعیاد را تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم علما، مردم، خطبا، ائمه جمعه و جماعت در بزرگداشت دهه غدیر سنگ تمام بگذارند و هر چه در توان دارند به کار بگیرند و پیام و فرهنگ غدیر را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی بیان کرد: پیامبر(ص) در سال پایانی عمر و رسالت خودشان، تمام مسائل دینی را به مردم آموخته بود اما خداوند می‌فرماید اگر ولایت را به مردم ابلاغ نکنی، هیچ کاری نکرده‌ای، چراکه اگر مردم ولایت را نیاموزند، همه چیز را به فراموشی می‌سپارند و به انحراف کشیده می‌شوند.

امام‌جمعه قزوین گفت: رسول خدا در غدیر سخنرانی طولانی کردند و خلاصه همه آنچه طی 23 سال بیان فرموده بودند، در آن سخنرانی گنجاندند و سپس فرمودند من ولی شما بودم و سپس دست امیرالمؤمنین(ع) را بلند کردند و فرمودند هرکسی من مولای او بودم این علی(ع) مولای اوست و هرکسی ولایت علی(ع) و اولادش را یاری می‌کند، خدایا یاری‌اش کن.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی ایران گفت: الحمدالله در حوزه صنایع دفاعی به آیه شریفه «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» عمل شد و امروز شاهد ساخت بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و دفاعی در داخل هستیم که ساخت رادار، ناوچه، زیردریایی، موشک، قایق‌های تندرو، پهپادها و قایق پرنده بخشی از آن‌هاست.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به آزادی نفت‌کش گریس 1، تأکید کرد: نفت‌کش حامل نفت جمهوری اسلامی ایران به نام گریس 1 از اسارت دزدان دریایی نجات پیدا کرد. گریس 1 با مذاکره و برجام نجات پیدا نکرد بلکه قدرت جمهوری اسلامی آن را نجات داد.

انتهای پیام

captcha