جشنواره دف نوای رحمت عرصه‌ای برای نمایش وحدت و همدلی در کشور
کد خبر: 3835291
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

جشنواره دف نوای رحمت عرصه‌ای برای نمایش وحدت و همدلی در کشور

گروه فرهنگی- دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت گفت: حوزه هنری به خود می‌بالد که جشنواره دف نوای رحمت، به درخت تنومند و صحنه‌ای برای نمایش وحدت و همدلی و همگرایی در کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت که دیروز، 25 مردادماه در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری به خود می‌بالد که جشنواره دف نوای رحمت، به درخت تنومند و صحنه‌ای برای نمایش وحدت و همدلی و همگرایی در کشور تبدیل شده است.
وی افزود: اگر تا دیروز دف تنها محدود به مرزهای داخل ایران بود، امروز خوشبختانه از مرزهای کشور فراتر رفته است و در این دوره از جشنواره شاهد حضور گروه‌هایی از کشورهای خارجی بودیم که هنر خود را نیز به نمایش گذاشتند.
دبیر جشنواره دف نوای رحمت عنوان کرد: برگزاری جشنواره دف در سنندج در راستای ادای احترام به بزرگان دفنواز شهر سنندج از گذشته تاکنون بوده که همراه با دف نوای حق را سرداده‌اند.
وی اعلام کرد: همچنین حوزه هنری به خود می‌بالد که علیرغم محدودیت‌های اعتباری متولی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بزرگ است و جشنواره دف نیز به برند و اعتباری برای کردستان تبدیل شده است.
ارسال 304 اثر به جشنواره دف
مرادی به روند برگزاری نهمین دوره جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت اشاره و بیان کرد: فراخوان این دوره در اردیبهشت ماه امسال منتشر شد که هنرمندانی از ۳۰ استان کشور ۳۰۴ اثر به دبیرخانه ارسال کردند و سه گروه خارجی هم در بخش بین‌الملل جشنواره شرکت کردند.
وی ادامه داد: در بخش تکنوازی آقایان و بانوان در مجموع ۲۴۲ اثر ارسال شده بود که ۴۸ اثر به بخش نهایی رسید و در بخش گروهی نیز ۶۲ اثر ارسال شده بود که ۲۰ گروه به بخش نهایی راه پیدا کردند.
مرادی اعلام کرد: در بخش جنبی نیز همچون سنوات گذشته شاهد تجمع دفنوازان بودیم که این بار در پارک استقلال سنندج در زیر بارش باران برنامه آوای دوست و تجلی دو رحمت را برگزار کردیم.
وی همچنین برپایی نمایشگاه عکسی از عکس‌های سنوات گذشته جشنواره دف نوای رحمت با آثاری از عکاسان خبری استان و اکران فیلم «پرنده نادر» در مورد زندگی مرحوم خلیفه میرزا آغه غوثی دفنواز نامور کُرد را از دیگر بخش‌های جنبی این جشنواره بود.
رئیس حوزه هنری کردستان یادآور شد: هرسال جشنواره دف نوای رحمت به گرامیداشت یک هنرمند کرد اختصاص می‌یابد که این دوره به تجلیل از سال‌ها خدمت استاد محمد جلیل عندلیبی به فرهنگ و هنر این مرز و بوم اختصاص یافته که ایشان سال‌ها در خلق آثار فاخر و ارزشمند و تربیت و معرفی شاگردان بسیاری همت گماشته‌اند.
انتهای پیام

captcha