عدالت و آزادی را با هر زبانی دنبال کنیم
کد خبر: 3835303
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

عدالت و آزادی را با هر زبانی دنبال کنیم

گروه سیاسی - وزیر کشور در بجنورد گفت: باید با هر زبانی، چه سیاست و امنیت چه هنر و زیبایی به دنبال آزادی، عدالت و تامین زندگی مردم باشیم.

عدالت و آزادی را با هر زبانی دنبال کنیم

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، عصرامروز، ۲۵ مرداد در آیین افتتاحیه بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیمای استان‌ها که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: عقل و فطرت بشری به دنبال کمال گرایی است اما گاهی در انتخاب مسیر و مقصد کمال، به دلیل مواجهه با تلاطم های درونی و بیرونی اسیر شیطان می‌شود و در مسیر اشتباه امور مادی و قدرت قدم بر میدارد.
رحمانی فضلی با بیان این سوال که برای ما به عنوان یک انسان چه چیز با ارزشمندتر از خود انسان است؟ عنوان کرد: هر مسیری که بتواند انسان را به مرتبه بالاتری از انسانیت برساند در واقع حرکت کردن در مسیر کمال است و عقل مسیر زیبایی، خیر، مصلحت و حقیقت را اوج کمال گرایی می‌داند.
وی ادامه داد: اگر این نگاه در رفتار و باور ما باشد زیبایی‌ها را درک می‌کنیم و به خلق زیبایی‌ها می‌پردازیم و هنر نیز به معنای خلق زیبایی است.
رحمانی فضلی بیان کرد: اگر نگاه و کارمان مبتنی بر خیر باشد و مصلحت و منافع جامعه را از خود برتر بدانیم و برای به کمال رسیدن به آنان کمک کنیم، نگاهمان عقلانیتی است که کمال را افزایش می‌دهد.
وی افزود: اگر نگاه و کارمان مبتنی بر حقیقت و دفاع از حقیقت باشد حتما در مسیر کمال حرکت می‌کنیم و اینها در جامعه هنری که کاشف زیبایی هاست بهتر جواب می‌دهد.
رحمانی فضلی افزود: وظیفه بنده به عنوان وزیر کشور این است که سیاست را برای ایجاد روابط مناسب و اعتلای جامعه تنظیم کنم و امنیت را پدیده‌ای بدانم که به انسان‌ها آرامش می‌دهد تا دغدغه و مشکل عدالت، آزادی و معیشت نداشته باشند.
وزیر کشور خطاب به هنرمندان حاضر در جشنواره تاکید کرد: بدانیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در جامعه ای زندگی می کنیم که مردم آن به مقدسات، هدف و کمال خود اعتقاد دارند و رسالت ما در این جامعه توحیدی این است که تلاش کنیم امکانات بالندگی و نشاط آنان فراهم شود.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه مردم همیشه برای حمایت از جامعه، انقلاب، اصول و اعتقادات خود به میدان آمده اند، افزود: امروز اگر به رغم تمامی تهدیدها روی پای خود می‌ایستیم و مسیر استقلال و آزادی را می‌پیماییم به این دلیل است که مردم حقیقت را دوست دارند و مصلحت جامعه را می‌فهمند و در تحقق امور مستحکم هستند.
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: این جشنواره و جشنواره‌های مشابه، ظرفیت بسیار بزرگی است و از سال‌های گذشته تاکنون رشد خوب و موثری داشته است و ما نباید تاثیر این گونه حرکت‌های فرهنگی برای پیشرفت، توسعه و تعالی جامعه را نادیده بگیریم.
انتهای پیام

captcha