اجرای طرح «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در قزوین
کد خبر: 3835444
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

اجرای طرح «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در قزوین

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اجرای طرح «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۶۵ بقعه متبرکه استان قزوین خبر داد.

برگزاری طرح «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۶۵ بقعه متبرکه قزوین

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت: به‌مناسبت دهه ولایت، طرح ولایت علوی، اکمال دین نبوی در ۶۵ بقعه متبرکه سطح استان برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله برنامه‌های این طرح برگزاری جشن عید غدیر با برنامه‌های متنوع شامل مدیحه‌سرایی، شعرخوانی، اطعام، خطبه‌خوانی، تجلیل از سادات، قرائت میثاق نامه و عقد اخوت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین تصریح کرد: در دهه ولایت برنامه ویژه‌ای برای بانوان با عنوان اجتماع بانوان ولایی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی ۴ نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوع ترویج فرهنگ غدیر اظهار کرد: برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی در ایام دهه ولایت، خیمه‌های معرفت با غرفه‌های متعدد در موضوعات کودک و نوجوان، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، چندرسانه‌ای و گفتمان غدیر در بقاع متبرکه برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف یکی از دیگر برنامه‌هایی است که در این دهه انجام خواهد شد، ادامه داد: در همین راستا ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام مجیدی عنوان کرد: هر ساله از محل موقوفاتی که توسط واقفان برای عید قربان و غدیر وقف‌شده برنامه‌هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، قربانی کردن، برگزاری مراسم جشن و شادمانی و صدقه به نیازمندان اجرا می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این دهه می‌توان به برگزاری محافل انس با قرآن کریم، پیاده‌روی سادات به سمت بقاع متبرکه، اجرای نمایش واقعه غدیر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موارد دیگر نیز اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با بیان اینکه این سازمان در رویکرد جدید خود، تقویت کارکردهای خیریه در امور اجتماعی با محوریت مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی (افق) بقاع متبرکه را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: در همین راستا، اداره‌کل اوقاف استان به‌‌مناسبت عید غدیر خم، آزادی زندانیان نیازمند با جرایم غیر عمد را پیگیری می‌کند و خیرین نیکوکار در صورت تمایل می‌توانند هدایای خود را برای اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به عابر بانک شماره ۶۲۸۰۲۳۱۳۸۰۰۱۸۰۰۱ یا حساب شماره ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ عهده بانک مسکن به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.

انتهای پیام

captcha