مساجد برای رسیدن به طراز انقلاب نیاز به مدیریت مطلوب و ابتکار دارند
کد خبر: 3835466
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

مساجد برای رسیدن به طراز انقلاب نیاز به مدیریت مطلوب و ابتکار دارند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اگرچه هنوز مسجد طراز انقلاب در ابهام است و باید تعریف شود، اما گاهی برخی از مساجد به دلیل ابتکارات و مدیریت‌های مطلوب، گام‌هایی را در راستای رسیدن به مساجد طراز انقلاب برمی‌دارند.

مساجد برای رسیدن به طراز انقلاب نیاز به مدیریت مطلوب و ابتکار دارندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی‌ امروز، 26 مردادماه در جمع اعضای مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی که در ‌دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، بیان کرد: براساس حکمت الهی انقلابی بر پایه اسلام ناب حاصل شده که اگر این نبود، جامعه را تا محو تمام مظاهر ایمانی در خواب می‌بردند.

وی با بیان اینکه مسجد از گذشته سکوی قضاوت، کلاس درس، ابلاغ احکام، اعزام نیرو به جبهه‌ها بوده است، افزود: در حال حاضر باید در مساجد به سمت مدیریتی برویم که بتواند نقش اصیل اسلامی را ‌میان جامعه پیاده کند.

امام‌جمعه بیرجند بیان کرد: بخشی از مسائل اصیل فرهنگی، ایمانی، اعتقادی و اخلاقی خود به خود در نیروهای مسجدی وجود دارد، اما نباید به این حد قانع باشند.

عبادی ادامه داد: اگرچه هنوز مسجد طراز انقلاب در ابهام است و باید تعریف شود، اما گاهی برخی از مساجد به دلیل ابتکارات و مدیریت‌های مطلوب، گام‌هایی را در راستای رسیدن به مساجد طراز انقلاب برمی‌دارند.

وی بیان کرد: مسجد، مرکز اندیشه توحیدی است که محصولاتش می‌تواند همچون مشاورانی برای مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امور مساجد، متصدی صادرات فرهنگ و ایمان به دین است، این مرکز در راستای معنی کردن مسجد طراز جمهوری اسلامی، باید در گام اول از پیشنهادات و ابتکارات ائمه جماعت در مساجد مختلف کشور نمونه‌برداری کند.

انتهای پیام

captcha