اطلاع‌رسانی به مردم همراه با ایمان و صداقت باشد
کد خبر: 3835512
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

اطلاع‌رسانی به مردم همراه با ایمان و صداقت باشد

گروه اجتماعی ــ فرماندار خرامه خبرنگاران را پل ارتباطی میان مردم و مسئولان توصیف كرد و گفت: پایه این پل باید همراه با ایمان و صداقت باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد جهان‌خواه، فرماندار خرامه امروز، 26 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان گفت: یکی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر جامعه امروز اطلاع‌رسانی است که این رسالت خطیر از سوی خبرنگاران انجام می‌شود.

وی با بیان اینكه خبرنگاران یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند که پایه این پل باید همراه با ایمان و صداقت باشد، گفتك اگر به آموزه‌های دینی نگاه کنیم، مشاهده می‌كنیم کشف حقیقت یکی از مهم‌ترین مباحثی که در بحث اطلاع‌رسانی مطرح می‌شود.

جهان‌خواه تأکید کرد: خبرنگاران چشم بینای این حقیقت هستند که مسائل و مشکلات را در سطح جامعه رصد می‌کنند اما باید با درستکاری، ایمان و پاکدستی کمک دهند که این مشکلات در سطح جامعه برطرف شود و این همان رسالت خبرنگاری است.

فرماندار خرامه افزود: انتظاری که از مجموعه شورای اداری شهرستان داریم این است كه خبرنگاران را به عنوان زبان گویای نهادهایشان در کنار برنامه‌هایی که دارند، ببینند و از آن‌ها بهره ببرند.

وی به فعالیت خبرنگاران در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: یکی از تهدیدهایی که پیش روی فضای مجازی است ممکن است برخی افراد بخواهند از فضای مجازی در جهت بی انصافی و حسادت مطالب نادرست منتشر کنند که در این زمینه فعالیت موثر خبرنگاران به منظور مدیریت و پیشگیری از ایجاد چنین فضاهایی لازم و ضروری است.

لزوم تقویت فضای رسانه‌ای خرامه
جهانخواه در ادامه بر تقویت فضای رسانه‌ای در شهرستان خرامه تاکید کرد و افزود: اعتقاد داریم روابط عمومی ادارات باید با خبرنگاران و رسانه‌ها ارتباط برقرار کنند و با اتحاد، همدلی و انسجام خدمات انجام شده توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی به سمع و نظر مردم برسد.

عبدالصمد سلیمانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرامه نیز در این مراسم گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرامه در کنار هنرمندان، خبرنگاران، مسئولین و مردم در زمینه فرهنگی و هنری، فرهنگی و ورزشی، فرهنگی و سیاسی و فرهنگی و علمی گام بردارد تا بتوانیم در حد شایستگی مردم این دیار گام‌هایی برداریم.

وی بیان کرد: ممکن است برخی افراد در حال فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای باشند اما فعالیت آن‌ها قانونی نباشد؛ این افراد می‌توانند ضمن مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرامه پیگیری‌های لازم را برای فعالیت قانونی انجام دهند.

سليمانی گفت: در جلسه رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که هفته گذشته در شهر شیراز برگزار شد، اعلام شد که در ارزیابی انعکاس خبرها و رویدادهای فرهنگی شهرستان خرامه بین 30 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فارس به عنوان پنج شهرستان برتر انتخاب شده است.

محمدمهدی منوچهری، مشاور رسانه‌ای نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی شکل دسترسی مردم به رسانه‌ها در حال تغییر است و امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام بیشترین جذب مخاطب برای اطلاع‌رسانی‌ها داشته‌اند.

وی به تشریح فعالیت افرادی که خبرنگارنما هستند اشاره کرد و افزود: در این راستا افراد زیادی به منظور کسب درآمد با دیدگاه جذب مخاطب اقدام به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی با موضوعات خبری و رسانه‌ای می‌کنند.

منوچهری ادامه داد: درصد بسیاری از این افراد علم خبرنگاری و سواد رسانه‌ای لازم برای فعالیت در عرصه رسانه را ندارند و برای جذب مخاطب هر گونه مطالب را بدون در نظر گرفتن چارچوب‌های خبری و نوع تاثیرگذاری آن بر جامعه منتشر می‌کنند و برخی اوقات ضررهای جبران‌ناپذیری را به جامعه وارد می‌کنند.

تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل كنیم
وی تاکید کرد: شبکه‌های مجازی به نوعی تبدیل به رسانه شده‌اند با توجه به اینکه رسانه در جهت‌دهی افکار عمومی جامعه بسیار موٍثر است و بیشترین تاثیر را در جهت‌دهی افکار عمومی جامعه دارد بنابراین نیاز است تهدیدهای این شبکه را بشناسیم و در جهت آن مقابله و آن را تبدیل به فرصت کنیم.

مشاور نماینده مردم خرامه در مجلس یکی از تهدیدات شبکه‌های مجازی را فعالیت شبکه‌های اجتماعی که تحت سلطه کشورهای استکباری هستند، دانست و افزود: کشورهای استکباری از ابزار شبکه‌های اجتماعی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

منوچهری با بیان اینکه کنترل شبکه‌های اجتماعی سخت یا شاید بتوان گفت غیر قابل کنترل است، افزود: نیاز است رسانه‌های معتبر و با هویت قدیمی که از دیرباز در این عرصه فعالیت داشته‌اند در وهله اول مطابق با تکنولوژی پیش بروند و نسبت به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی حرکت کنند.

مشاور نماینده مردم خرامه در مجلس افزود: تربیت افراد متخصص به منظور فعالیت‌های رسانه‌ای و افزایش گستره فعالیت افراد متخصص در فضای مجازی و حرکت بر اساس قوانین مطبوعاتی و رسانه‌ای برای مقابله با رفتار دشمن در فضای مجازی ضروری به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد: فعالیت رسانه‌های داخلی باید به شکلی باشد که نتیجه نهایی آن به رفع مشکلات مردم در جامعه ختم شود نه اینکه مشکلی به مشکلات جامعه اضافه شود و جو جامعه دچار تشنج شود.

رسانه‌ها و نقششان در تحقق بیانیه گام دوم‌
منوچهری بیان كرد: در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب همه اقشار جامعه وظایف مشخصی دارند از این رو تمام اقشار جامعه باید وظایف خود را در ابتدا بشناسند، درک کنند و در ادامه به آن عمل کنند.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات دشمن ایجاد فضای یاس؛ ناامیدی و ترور شخصیتی افراد شاخص نظام و انقلاب است از این رو خبرنگاران باید تمامی برنامه‌های دشمن را رصد کنند و با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع اجازه ندهند افکار عمومی مردم ایران اسلامی تحت تاثیر دروغ، تهمت و شایعه‌پراکنی رسانه‌های معاند قرار بگیرد.
مشاور نماینده مردم خرامه در مجلس گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی که رسانه‌ها در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید به آن توجه کنند ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
انتهای پیام

captcha