برگزاری همایش تجلیل و تکریم آزادگان در خرم‎آباد + عکس
کد خبر: 3835515
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

برگزاری همایش تجلیل و تکریم آزادگان در خرم‎آباد + عکس

گروه اجتماعی ــ همایش تجلیل و تکریم از آزادگان امروز شنبه، بیست و ششم مرداد در خرم‎آباد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، امروز شنبه، بیست و ششم مرداد به‌مناسبت سالروز ورود ازادگان به میهن اسلامی همایش تجلیل و تکریم از آزادگان به‌همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرم‌آباد و مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان نمایندگی لرستاندر تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

سیدحسین نازاریان، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران لرستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی که در دوران اسارت به شهادت رسیدند، گفت: آزادگان ما به‌خاطر اجرای قانون، رنج‌ها و مشقات دوران مخوف اسارت در چنگال بعثی و صهیونیستی را تحمل کردند و ما اکنون باید به قانونی که مجلس مصوب کرده و به تأیید شورای نگهبان رسیده عمل کنیم و از همه مسئولان حاضر تقاضا دارم کمک‌حال بنیاد در اجرای قانون اشتغال و تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرای باشند.

آزادگان؛ مروجان فرهنگ ایثار و مقاومت

اسد عبدالهی، فرماندار خرم‎آباد در این آیین،با بیان این‌که آزادگان بزر‌‌گ‌ترین مروجان فرهنگ ایثار و مقاومت هستند که همواره در تاریخ ماندگار خواهند بود، اظهارکرد: فرهنگ زیربنای تمام حوزه‌هاست و تجلیل از مقام شامخ آزادگان ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است.
وی افزود: دوران دفاع مقدس شناسنامه درخشان انقلاب اسلامی است و اگر رشادت، ایثار و مقاومت‌های شهداء، جانبازان و آزادگان نبود شاید امروز در کشور شاهد این امنیت و آرامش نبودیم.
فرماندار خرم‎آباد اضافه کرد: شرایط امروز کشور بسیار سخت تر و دشوارتر از دوران دفاع مقدس است زیرا دشمن پس از تحمیل یک جنگ هشت ساله، به قدرت نظامی ما پی برد و از همین روی جنگ و تحریم اقتصادی را در پیش گرفت.
عبدالهی با یاداوری این‌که کلید عبور کشور از این گردنه دشوار همان فرهنگ ایثار و مقاومتی است که آزادگان بزرگترین مروجان آن هستند و برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهند بود، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در پاسداشت رشادت‌ها و ایثار آزادگان، خدمات بسیاری را به این عزیزان ارائه کرده تا پاسخگویی خدمات ایشان باشد.

انتهای پیام

captcha