«ایستگاه چهل و دوم» از مسابقات سراسری قرآن کریم روی آنتن رفت
کد خبر: 3835608
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸

«ایستگاه چهل و دوم» از مسابقات سراسری قرآن کریم روی آنتن رفت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تهیه کننده برنامه تلویزیونی « ایستگاه چهل و دوم» از مسابقات سراسری قرآن کریم که در امامزاده شاسیدعلی قم در حال برگزاری است، گفت: برنامه تلویزیونی«ایستگاه چهل و دوم» از 20 مردادماه هر روز در دو نوبت 11 صبح و 16 عصر از شبکه قرآن پخش می‌شود، پیش‌ینی ما این است که پخش این برنامه در  80 قسمت 40 روزه‌ای به پایان برسد.

«ایستگاه چهل و دوم» از مسابقات سراسری قرآن کریم روی آنتن رفتبه گزارش ایکنا از قم، علی اصغر سلطان‌نژاد تهیه کننده برنامه تلویزیونی «ایستگاه چهل و دوم مسابقات سراسری قرآن کریم» در نشست خبری « برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم» که عصر امروز ۲۶ مردادماه در امامزاده شاه‌سیدعلی قم «محل برگزاری مسابقات» برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر مسابقات سراسری قرآن کریم به نحوی فعالیت ترویجی خود را در سطح جامعه و بین مردم ایفا نمی‌کرد لذا در خصوص ترویج فرهنگ مسابقات قرآنی در جامعه با همکاران خود در « خانواده هنری عقیق» برای ساخت برنامه تلویزیونی از مسابقات قرآن کریم با شیوه جدید و نوین اقدام کردیم.

وی افزود: برنامه تلویزیونی «ایستگاه چهل و دوم» مسابقات قرآنی را از حالت زنده خارج کرده و تا حدودی سلایق جوانان و قشر خاکستری جامعه را نیز در نظر گرفته و از حالت‌های سنتی فراتر رفته‌است و تصویربرداری به گونه‌ای انجام می‌شود که پیش از اجرا و پس از اجرای برنامه متسابقین و همچنین اظهارنظرات آن‌ها را به تصویر می‌کشد و دوربین تا پایان راوی قصه و زندگی آنان خواهد بود.

سلطان‌نژاد با اشاره به تعداد بالای متسابقین در چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف بیان کرد: برای ضبط برنامه تلویزیونی محدودیت‌هایی وجود دارد و امکان ضبط و ثبت مستند از تمام شرکت‌کنندگان وجود ندارد.

وی در خصوص پخش این برنامه از شبکه قرآن گفت: ضبط برنامه تلویزیونی«ایستگاه چهل و دوم» از دهم مردادماه آغاز شده و تا کنون از 350 شرکت‌کننده تصویربرداری و مستند تهیه شده‌است و از 20 مردادماه هر روز در دو نوبت 11 صبح و 16 عصر از شبکه قرآن پخش می‌شود، پیش‌ینی ما این است که پخش این برنامه در  80 قسمت 40 روزه‌ای به پایان برسد.

تهیه کننده این برنامه در خصوص عدم پخش این برنامه از سایر شبکه‌های تلویزیونی از جمله شبکه سوم سیما گفت: در خصوص پخش برنامه ایستگاه تلویزیونی چهل و دوم مسابقات سراسری قرآن کریم با مدیران شبکه سوم سیما صحبت کردیم اما اعتقاد آن‌ها این بود که پخش این مسابقات در شبکه تخصصی قرآن کریم باید انجام شود.

استفاده از ظرفیت طلاب جوان در «خانواده هنری عقیق»

همچنین در این نشست مهدی شریفی مدیر گروه هنری عقیق گفت: درحال حاضر در جامعه در زمینه فضای فرهنگی و هنر بهره‌وری سازمان‌های فرهنگی آن‌چنان بالا نیست و این موضوع زجر دهنده است که بودجه فرهنگی که در اختیار سازمان‌ها قرار دارد به عبارتی از بین می‌رود و در راه مفید و موثر هزینه نمی‌شود لذا با توجه به ضعف فرهنگسازی در جامعه سال 93 گروه خانواده عقیق را با جمعی از جوانان طلبه تشکیل دادیم.

شریفی ادامه داد: سال 94 اولین فیلم کوتاه توسط گروه عقیق تولید شد و در حال حاضر حوزه برنامه‌سازی تلویزیونی را نیز در دستور کار قرار دادیم که در همین راستا امسال توفیق حاصل شد تا از مسابقات سراسری قرآن کریم مستند تهیه کنیم.

وی افزود: گرو خانواده عقیق در راستای تقویت فرهنگ قرآنی در ایران تلاش می‌کند و همچنین در حوزه‌هایی که تا کنون فعالیت کردیم به هیچ وجه کار سفارشی سازمان‌های مختلف را در نظر نگرفته و کیفیت و کمیت کار هنری برای ما در اولویت قرار دارد.

شریفی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت طلاب برای انجام امور فرهنگی از جمله اهداف اصلی گروه هنری عقیق محسوب می‌شود، گفت: عنوان اصلی این موسسه « خانواده عقیق» است که علت اصلی این نامگذاری تاکید بر مشارکت جمعی و کار تیمی است.

وی افزود: گروه هنری عقیق  در خصوص شهدای حادثه منا که در مسابقات قرآنی سال‌های گذشته رتبه‌های کشوری کسب کردند مجموعه پنج جلدی «مهاجران» را تدوین و منتشر کرده‌است.

در پایان این نشست حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی جلالی مدیر هنری و نویسنده برنامه تلویزیونی«ایستگاه چهل و دوم» گفت: ما تلاش کردیم خلاقیت ونوآوری در مسابقات قرآنی تلویزیونی را رقم بزنیم و لذا در درجه اول سعی کردیم در خصوص دکور برگزاری مسابقات قرآنی نگاه بین‌المللی داشتیم و از ترکیب مشکی و المان‌های قرآنی استفاده کردیم.

یادآور می‌شود، چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در امامزاده شاسیدعلی در حال برگزاری است و تا تاریخ 30 مردادماه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

captcha