وظیفه مهم قوه قضائیه تحقق عدالت در جامعه است
کد خبر: 3835616
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

وظیفه مهم قوه قضائیه تحقق عدالت در جامعه است

گروه سیاست و اقتصاد - معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه وظیفه مهم قوه قضائیه تحقق عدالت در جامعه است، تصریح کرد: قوه قضائیه با کسانی که ارزش‌های اسلامی و دینی را زیر پا می‌گذارند و مجری منویات طاغوت هستند، قاطعانه و بدون تبعیض برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای،‌ معاون اول قوه قضائیه امروز، 26 مردادماه در آیین تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان گیلان، این استان را مهد پرورش علما، سرداران و مجاهدان دانست و اظهار کرد: مجاهدان و بزرگان علمی و فرهنگی و دینی گیلان همواره در تاریخ انقلاب می‌درخشند.

وی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم که یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است، گفت: حفاظت و صیانت از بیت‌المال، حمایت و جانبداری از مردم، برقراری امنیت و آرامش در جامعه، ایستادگی در برابر دشمنان، بی‌طرفی و بدون تبعیض قضاوت کردن از توصیه‌ها و سفارشات مولای متقیان علی(ع) به مسئولان است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امام علی(ع) در برابر کسانی که می‌خواستند زمینه برگرداندن منافقان و نفوذ آنان را در جامعه فراهم کنند ایستاد و در این مسیر مجاهدت کرد.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه امروز نیازمند مقابله جدی با دست‌اندازی‌ها به حقوق مردم و هنجارشکنی هستیم، متذکر شد:‌ عده‌ای با سوءاستفاده از موقعیت و با فرار از خلاءهای قانونی بر منابع مردم چنگ می‌اندازند تا قدرت بسازند و در میان افراد نفوذ کنند و آنها را به فساد بکشانند.

وی با بیان اینکه وظیفه مهم قوه قضائیه تحقق عدالت در جامعه است، تصریح کرد: قوه قضائیه با کسانی که ارزش‌های اسلامی و دینی را زیر پا می‌گذارند و مجری منویات طاغوت هستند، قاطعانه و بدون تبعیض برخورد واهد کرد.

معاون اول قوه قضائیه برقراری امنیت و بریدن دستانی که به دنبال برهم زدن امنیت مردم هستند را از رویکردهای قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: امروز ملت ایران از روزهای گذشته قوی‌تر است.

محسنی اژه‌ای ورودی پرونده‌های قضایی در گیلان را نسبت به میانگین کشوری بیشتر خواند و عنوان کرد: ماندگاری پرونده‌ها و اطاله دادرسی در استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی و غیرعمدی و تهدید بیشترین پرونده‌های کیفری در کشور را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از پرونده‌ها در این بخش با صلح و سازش قابل حل است؛ بنابراین باید در این زمینه از ظرفیت شوراهای حل اختلاف استفاده کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر لزوم برخورد با بانک‌های متخلف، اضافه کرد: بانک‌ها و متولیان آن باید براساس یک قانون و ضابطه مشخص اقدام به پرداخت تسهیلات کنند، زیرا در غیر این‌ صورت جرایم و تخلفات عدیده‌ای درخصوص معوقات بانکی و نحوه هزینه‌کرد تسهیلات ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به خریداری بیش از 38 هزار سکه توسط یک فرد به واسطه تسهیلات بانکی، یادآور شد: در راستای برخورد جدی با چنین مفاسدی باید به سراغ کسانی برویم که پس از پرداخت تسهیلات بانکی هیچ نظارتی بر نحوه هزینه آن نداشته‌اند.

محسنی اژه‌ای در پایان بر برخورد جدی با ریشه‌های فساد تاکید کرد و متذکر شد:‌ شناسایی ریشه‌ها و عوامل ایجاد فساد و پیشگیری از بروز و ترویج آن در دستگاه‌های مختلف و احیای حقوق عامه در دستور کار قوه قضائیه است.

به گزارش ایکنا، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی به عنوان رئیس جدید دادگستری استان گیلان معرفی و از زحمات احمد سیاوش‌پور تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha