برگزاری ۱۵۰ مراسم ویژه عید غدیر در نقاط مختلف کردستان
کد خبر: 3835666
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

برگزاری ۱۵۰ مراسم ویژه عید غدیر در نقاط مختلف کردستان

گروه اجتماعی ــ معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه کردستان برگزاری ۱۵۰ مراسم در نقاط مختلف استان و برپایی ۷۵ ایستگاه صلواتی را از برنامه‌های عید غدیر امسال در استان کردستان اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه کردستان روز گذشته، 26 مردادماه در دیدار با مسئولان هیئت مذهبی و فعالان فرهنگی غدیر استان کردستان اظهار کرد: استان کردستان با داشتن ۱۵۰ هزار سید دارای ظرفیت بزرگی در راستای برگزاری فعالیت‌های دینی، مذهبی و فرهنگی است و در همایش سادات کشور کردستان بیشترین تعداد سادات را در این همایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در ماه ربیع‌الاول هر ساله همایش تکریم از سادات برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این همایش حرکت ارزشمندی در راستای توجه به جایگاه سادات و آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با جایگاه این قشر است.

سادات با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم بیان کرد: عید غدیر، عید یاس و ناامیدی شیاطین است که آثار و برکات فراوانی برای مسلمانان دارد و امسال نیز مانند سال‌های قبل با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی فقیه درکردستان اعلام کرد: در عید غدیر امسال مجالس جشن و سرور با حضور سخنرانان کشوری در اقصی نقاط استان کردستان برگزار می‌شود.

وی برگزاری ۱۵۰ مراسم در نقاط مختلف کردستان و برپایی ۷۵ ایستگاه صلواتی را از برنامه‌های عید غدیر امسال در استان کردستان اعلام کرد و گفت: ۶ ایستگاه صلواتی به همت هیئت‌های مذهبی استان در سنندج برپا می شود.

سادات برگزاری مراسم قرائت خطبه غدیر، برگزاری مراسم در هیئات مذهبی، حسینیه و مهدیه سنندج را از دیگر برنامه‌های عید غدیر امسال استان اعلام کرد.
انتهای پیام

captcha