برپایی همایش سراسری «مباهله» در شیراز
کد خبر: 3835745
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

برپایی همایش سراسری «مباهله» در شیراز

گروه فرهنگی ــ دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس از برپایی همایش سراسری «مباهله» بعد از عید غدیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام وحید احمدی، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس شب گذشته، 26 مردادماه در مراسم افتتاح برنامه‌های غدیری این استان گفت: در دهه و امامت هر سال برنامه‌های مختلفی از قبیل اطعام حداکثری به صورت گسترده، تجلیل از سادات، اعزام مبلغ متخصص، برگزاری دوره‌های تخصصی غدیرشناسی با حضور اساتیدی چون آیت‌الله حسینی قزوینی، شفیعی شاهرودی و دیگر اساتید، برپایی تجمع، شادپیمایی و راهپیمایی و غیره برپا كرد.

وی با تأكید بر اینكه به هر نحوی تلاش می‌كنیم تا نام علی(ع) و ولایتش را گرامی بداریم، افزود: امسال تلاش می‌كنیم تا به صورت علمی و كاربردی دوره‌های تربیت مبلغ و تربیت مربی غدیر را در سه سطح مقدماتی تکمیلی و عالی برگزار كنیم.

احمدی همچنین از برپایی همایش سراسری «مباهله» در شیراز خبر داد و گفت: این همایش را بعد از عید غدیر در حرم شاهچراغ(ع) برگزار خواهیم كرد كه در آن از كسانی كه در دهه ولایت و امامت زحمات خالصانه فراوانی كشیده‌اند،‌ تجلیل خواهیم كرد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد گفت: از سال 92 بنیاد بین‌المللی غدیر كار خود را در فارس آغاز كرد و از سال 95 نیز ساختمان آن افتتاح شد كه هم‌اكنون دارای معاونت‌های علمی، فرهنگی، تبلیغ، امور بانوان و كتابخانه تخصصی شده است و یكشنبه‌های هر هفته جلسات نهج‌البلاغه و سه‌شنبه‌های هر هفته جلسات جامعه كبیره در محل این بنیاد برگزار می‌شود.

احمدی به برگزاری جشنواره ملی شعر «غدیر» در سال جاری از سوی استان فارس اشاره و از دبیركل بنیاد بین‌المللی غدیر درخواست كرد تا دبیرخانه دائمی این جشنواره در شیراز راه‌اندازی شود چراكه شیراز دارای ظرفیت‌های ادبی و هنری فراوانی است.
انتهای پیام

captcha